Criminal Heaven ute!

När jag skriver de här raderna dunkar "Weapons" ut från stereon i min lilla etta. Criminal Heaven släpptes idag och det är precis så bra som man kunde förvänta sig. Om inte bättre. Det handlar om ett litet popmästerverk, från första mastodonta "All The Words" till avslutande och snygga "Walking Home". Det är urfina ballader som "Earthquake" och "Oceans", det är starka popdängor som "Weapons" och "Come Home", och det är övertygande rakt igenom.
Granntanten här bredvid berättade en gång för min värd att hon "hör allt" som händer i min lägenhet. Jag vet inte om hon har superhörsel eller om det bara är dålig isolering, men oavsett så hoppas jag att hon gillar Serenades. För Criminal Heaven kommer att gå på repeat i min lilla etta i höst, plattan börjar redan kännas beroendeframkallande...

Tyvärr svek posten mig idag, eller om det var Bengans. Det låg aldrig något brunt paket och väntade på mig när jag kom hem från jobbet. Jag får nöja med mig Spotify tills imorgon men det är inte riktigt samma sak ändå. Man vill ju ha albumet i sin hand, kolla igenom konvolutet och texterna. Men imorn så. Jag kommer att återkomma med fler tankar kring Criminal Heaven, men just nu är huvudet lite segt efter en dags jobbande.

***
Imornkväll blir det bilder och annat från Serenades skivsignering på Pet Sounds. På fredag Popagandapepp!

Tills dess, pressens utlåtande om Criminal Heaven (ifall jag inte var tillräckligt övertygande hehe):

Vi hörs, take care!
/Jens
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback