En hemlig plats

Ett förstainlägg på en ny blogg ska vara som ett riktigt bra debutalbum. Något som tar tag i en, berör eller i alla fall skapar ett intresse. En debut som gör att man vill ha mer.
Som Markusevangeliet, ett debutalbum som går på repeat i mitt huvud vare sig jag vill eller inte. Små fragment av låtar och verser poppar upp var och varannan dag, vart som helst och när som helst. "Aldrig rätt tid, aldrig rätt plats!", "Om du verkligen vill veta vad som gick snett...", "Lita på mig, testa det!".
Det har varit så sedan jag upptäckte Markus. Det är något särskilt med Markus musik, närvaron i rösten och de träffande texterna som alltid ligger nära till en själv. Det är kort sagt väldigt bra. Jag var sen, men efter att jag hoppat på Krunegård-tåget 2009 har det tåget bara ökat farten för varje dag. Det är likadant med Laakso och med Serenades har det bara börjat.
Det här är alltså en ny blogg, men ändå inte. Sedan april 2009 har Hanna drivit Krunegårdfanblogg i olika skepnader men sedan en tid tillbaka har hon fortsatt med annat. Men, för att citera Hanna, "Världens bästa Krunegård förtjänar en blogg". Och visst är det så. Det är därför dagenskrune.blogg.se blev en fortsättning på krunegårdfanblogg, för det behövs en fräsch nyhetssida om Markus. Dagenskrune blir någon slags fanblogg med personlig prägel, där nyheter om Markus samsas med egna reflektioner och bidrag från er läsare.
Det är Hanna som fixat all design, länkar, ja  - allt. Det är bra karma på henne och hon ska ha ett stort tack för hjälpen.
Lite kort om mig så är jag en utflyttad skåning som bott i Stockholm sedan två år tillbaka. Jag är redan 24 år gammal men känner mig snarare som 19, lite som att Krune känns mer som 26 än 32. Kanske är jag för gammal för att ha en fanblogg men jag gillar Markus och jag gillar att skriva, så varför inte?
Annars så ägnar jag dagarna åt tidningsarbete, just nu har jag ett vikariat men i höst blir det frilans igen. Kvällarna ägnar jag mig åt att pussa på min flickvän, dricka och äta gott, samt bada i Mälaren (ett tag till). Det är min sommar.
I nästa inlägg börjar vi nedräkningen mot Serenades nya album. Hoppas ni vill läsa mer.
Take care /Jens.E
Det finns dåliga debuter och så finns det fantastiska debuter. En bra debut tar tag i en, berör eller i alla fall skapar ett intresse. Som med Markusevangeliet, ett debutalbum som går på repeat i mitt huvud vare sig jag vill eller inte. Små fragment av låtar och verser poppar upp var och varannan dag, vart som helst och när som helst. "Aldrig rätt tid, aldrig rätt plats!" "Om du verkligen vill veta vad som gick snett..." "Lita på mig, börja med det".
Det har varit så sedan jag upptäckte Markus. Det är något särskilt med Markus musik, närvaron i rösten och de träffande texterna som alltid ligger nära till en själv. Det är kort sagt väldigt bra. Jag var sen, men efter att jag hoppat på Krunegård-tåget 2009 har det tåget bara ökat farten för varje dag. Det är likadant med Laakso och med Serenades har det bara börjat.

Det här
är en bloggdebut. En ny blogg, men ändå inte. Sedan april 2009 har Hanna drivit Krunegårdfanblogg i olika skepnader men sedan en tid tillbaka har hon fortsatt med annat. Men, för att citera Hanna, "Världens bästa Krunegård förtjänar en blogg". Och visst är det så. Det är därför dagenskrune.blogg.se blev en fortsättning på krunegårdfanblogg, för att det behövs en fräsch nyhetssida om Markus. Dagenskrune (tveksamt namn, jag vet) blir någon slags fanblogg med personlig prägel, där nyheter om Markus samsas med egna reflektioner och bidrag från er läsare.
Det är Hanna som fixat all design, länkar, ja  - allt på sidan. Det är bra karma på henne och hon ska ha ett stort tack för hjälpen.

Lite kort om mig så är jag en utflyttad skåning som bott i Stockholm sedan två år tillbaka. Jag ägnar dagarna åt tidningsarbete, just nu har jag ett vikariat men i höst blir det frilans igen. Kvällarna ägnar jag mig åt att pussa på min flickvän, dricka och äta gott, lyssna på musik samt bada i Mälaren (ett tag till).
I nästa inlägg börjar vi nedräkningen mot Serenades nya album. Hoppas ni vill läsa mer.
Take care /Jens.
Kommentarer
Skrivet av: Jenke

Nice blogg!!

2011-08-23 / 23:17:36
Skrivet av: Jens

Tack!

2011-08-24 / 12:08:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback