Sommarens sista spelning

Popaganda i fredags blev en härligt somrig och fin upplevelse. Sommaren vaknade till liv för sista gången på väldigt länge och Stockholm blev soligt och varmt igen. Det var juni i luften och Serenades spelade det härliga soundtracket till sommarkänslan...
Jag är ingen recensent, jag var inte nykter, men det var en otroligt bra spelning. Så mycket vet jag. Serenades klev på den lilla scenen vid halv nio-tiden med sitt stormannaband och det var en stor publik som hade samlats för att se Markus och Adam.
Det är inte alla band som är bättre live, som har musik för att vara bättre live. Men Serenades känns ännu mer angeläget, ännu mer påträngande, ännu bättre live. Vi bjöds på en tight, kraftfull och vacker konsert. Man inledde med Walking Home och vi fick höra det mesta från skivan + Miracles. Avslutningen med You Make it Easy on Me - Weapons - All the Words var väldigt övertygande och för mig konsertens zenit. Det kändes som att vi fått se ett kommande storband och jag hoppas verkligen att Serenades får chansen utomlands framöver - de förtjänar det.
Efteråt gick luften ur mig lite, tröttheten från en tung arbetsvecka gjorde sig påmind och jag blev seg. En tjej på efterfesten försökte lära mig "Samma nätter väntar alla" men jag var inte så snäll tillbaka. Sorry för det.
***
Den här bloggen heter visserligen dagenskrune men det är nog mer rimligt med 3-4 inlägg i veckan. Så jag återkommer på tisdag, med lite smått och gott. Kul förresten att ni är såpass många som redan hittat hit. Tack.
***
Nu är det höst. Snart kommer ett evighetslångt mörker och kyla, men Serenades värmer med sommareskapism och hopp om bättre tider.
Serenades Popaganda
Sommaren vaknade till liv för sista gången på väldigt länge och Stockholm blev soligt och varmt över en eftermiddag. Det var Popaganda och festival, juni i luften, och ingen hade kunnat spela ett bättre soundtrack till sommarkänslan än Serenades.

Jag är ingen recensent, jag var inte nykter, men det var en stark spelning. Så mycket vet jag. Serenades klev på den lilla scenen vid halv nio-tiden med sitt stormannaband och det var en stor (och fin) publik som hade samlats för att se Markus och Adam.
Det är inte alla band som är bättre live, som har musik för att vara bättre live. Men Serenades känns ännu mer angeläget, ännu mer påträngande, ännu bättre live. Vi bjöds på en tight, kraftfull och vacker konsert. Man inledde med Walking Home och vi fick höra det mesta från skivan+Miracles. Det fanns inga svaga stunder och konsertens zenit kom i avslutningen, med urstarka You Make it Easy on Me - Weapons - All the Words. Det kändes som att vi fått se ett kommande storband och jag hoppas verkligen att Serenades får chansen utomlands framöver - de förtjänar det.

***
Efteråt gick luften ur mig lite, tröttheten från en tung arbetsvecka gjorde sig påmind och jag blev seg. En tjej på efterfesten försökte lära mig "Samma nätter väntar alla" men jag var inte så snäll tillbaka. Sorry för det.

***
Den här bloggen heter visserligen dagenskrune men det är nog mer rimligt med 3-4 inlägg i veckan. Så jag återkommer på tisdag, med lite smått och gott. Kul förresten att ni är såpass många som redan hittat hit. Tack.

***
Nu är det höst. Snart kommer ett evighetslångt mörker och kyla, men Serenades värmer med sommareskapism och hopp om bättre tider.
Kommentarer
Skrivet av: krunelöver

hej greveholm-jens! fin blogg du har.

2011-08-29 / 09:04:10
Skrivet av: Jens

Hej Krunelöver! Tack så mycket, kul att du gillar den:) Och vilket fint smeknamn jag fått hehe...

2011-08-29 / 10:42:57
Skrivet av: Krunelöver

ja men visst så! jag kommer följa bloggen slaviskt!!

2011-09-12 / 13:32:38
Skrivet av: Jens

Det tycker jag låter som en bra idé:) Förresten, har vi träffats? På Popaganda?

/J

2011-09-12 / 19:10:41
Skrivet av: krunelöver

Haha, jo men visst har vi det. Tjejen längst fram, framför Serenades, om du minns mig så att säga;)

2011-09-14 / 23:11:51
Skrivet av: Jens

Haha, nu hänger jag med! Jag var visserligen lite onykter men ett sånt vacker leende glömmer man inte i första taget;) Kan du inte adda mig på msn? [email protected] . Hörs där!

2011-09-15 / 00:16:04
Skrivet av: Jens

Om du vill:)

2011-09-19 / 18:12:03
URL: http://dagenskrune.blogg.se/
Skrivet av: Anonym

Klart jag kan det! Men kan inte lova att jag kommer vara inloggad ofta, msn är inte riktigt min grej nu för tiden :)

2011-09-19 / 22:46:39
Skrivet av: Jens

Hehe, samma här egentligen. Det känns som att msn haft sin topp. Men vi ger det ett försök:)

2011-09-20 / 12:46:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback