Come Snow

Ledsen för det undermåliga uppdaterandet på sistone men det är mycket nu. Man ska handla julklappar, ansa mustaschen, och värst av allt - jobba. Jag brukar vara ledig kring jul men i år jobbar jag ganska tätt före och efter. Det känns sådär. Det är ju bara Tomten, Grinchen och Arne Weise som ska jobba kring julen. Inte jag. 
Alla borde få vara lediga minst en vecka före jul så man hinner med allt det roliga. Öppna chokladkalendrar, fira Sinterklaas (googla) och blogga.
Men jag överlever, det är bra dagar just nu och Hon är anledningen. Allt går så mycket lättare när man har någon att gömma sig under täcket med. Då går det att glömma all skit och allt tråkigt. Det är mitt bästa "må-bra-tips" i vinter: Tänd några ljus, sätt på Krunegård/Laakso/Serenades/ och göm dig under ett täcke. Det blir bättre då.

Markus och Adam har gjort sig förtjänta av lite julledighet efter att ha avslutat sin vinterturné i veckan i New York.
Cherryrecords har som bekant börjat lansera Serenades i USA men vinterns EP-release är bara en försmak inför vad som komma skall. Den "riktiga" lanseringen sker till våren när Serenades släpper sitt album i USA. Det är då det gäller och med "Birds" kommer man göra ett rejält försök att slå i USA. Och med en sådan vårlåt blir det svårt att misslyckas. "Oceans" i all ära men Birds är Criminal Heavens starkaste spår.

Ny intervju med Serenades där Adam bland annat säger att han ska "focus a lot on Serenades next year":
http://www.interviewmagazine.com/music/serenades/#page2

***
Och snart är det bara en månad kvar till P3 och singelsläppet av "Everybody Hurts". Man kan ju knappt vänta. Markus är fantastisk. 
Förhoppningsvis kommer vi kunna dra upp tempot på bloggen när solo-Markus är igång igen.

***
Julklappstips: http://purchase.tickets.com/buy/TicketPurchase?

Jag ska hämta ut mina kägelbanan-biljetter i veckan. Bara för att ha dem i min hand. Tre månader går fort.

***
Ledsen för att "Come Home"-videon drar igång varje gång man klickar in sig på den här bloggen. Ska försöka fixa det.

***
Vi hörs i veckan. Tills dess, Serenades på Debaser med All the Words (fel i titeln):
Kommentarer
Skrivet av: jag :)

gjorde Hets! bara ett album eller har dom fler som inte jag vet något om?

2011-12-20 / 14:12:51
Skrivet av: Jens

Hej! De har bara gjort ett album, än så länge iaf ;)

2011-12-21 / 21:10:38
URL: http://dagenskrune.blogg.se/
Skrivet av: Josephine

Äh, det är väl inte så farligt att Come Home går på eller? =)

2011-12-21 / 22:26:43
URL: http://hosjosephine.blogg.se/
Skrivet av: Carl

Såna Laakso-vibbar på Markus när han blir så där underbart galen runt 3:55 och framåt.

2011-12-22 / 08:23:23
Skrivet av: Jens

Nä, sant Josephine. Den låten tål att höras några gånger :)



Ja, håller med helt och hållet Carl. Det är den där galenheten och närvaron som gör Markus så bra live. Bäst helt enkelt.

2011-12-24 / 12:00:12
URL: http://dagenskrune.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback