Fina utsikter

Den 28:e mars, efter en lång och mörk vinter, kommer Markus Krunegård med våren. Människor börjar att tina upp igen och inför en ljus vår och sommar släpper alltså Sveriges bästa artist ett nytt album. Jag gillar den timingen. Det blir ett väldigt fint vårtecken att se fram emot, bättre än vitsippor och allsvensk fotbollspremiär. För mig börjar våren den 28:e mars.

Sedan väntar konserter och en vardag med ett soundtrack hämtat från den nya skivan. Sönderspela Ab. 
Visst, den nya plattan måste förstås vara bra också, och Markus har mycket att leva upp till. Förväntningarna lär vara skyhöga. Jag förväntar inte mig att han ska upprepa nivån från Markusevangeliet, det är en klassiker som står ut som en av de bästa svenska skivorna på 2000-talet.
Men jag tror på en väldigt bra skiva. Och med tanke på att Markus inte släppt sololåtar på två år borde han ha en del ess i rockärmen. Det blir något att se fram emot och längta efter kalla januaridagar.

***
Biljetter till Markus spelning på Kägelbanan 29 mars - Check! Egentligen hade jag inte råd men jag kunde inte låta bli. Jag är nere på knä ekonomiskt - men vafan - tänk om biljetterna tagit slut? Bäst att vara på den säkra sidan. Och det känns bra att ha biljetter till en Markus solospelning. Den som väntar på nåt gott...

***
Förhoppningsvis dyker det upp några fler datum på miniturnén som kommer i samband med albumsläppet. Det blir väl ändå någon spelning i Skåne och Gbg? Vi får vänta och se.

***
En jättesommarturné hade inte suttit fel heller.

***
Serenades inleder sin svenska december-turne i helgen. På fredag intar man Babel i Malmö och på lördag V-dala nation i Uppsala. Om någon är på plats på någon av konserterna så skicka gärna ett omdöme/recension till [email protected]. Eller ta en bild eller två. 

***
Intervju med Serenades i München (tack för tipset Simon): http://www.youtube.com/watch?v=4AJp3sKUDdQ

***
Själv går jag med sällskap i ide i helgen. Ibland behöver man bara släppa allt och stänga av kommunikation till omvärlden. Så telefoner, internet och tv går bort i helgen. För två och en halv dag finns inte idol, Carema, Juholt och allt annat som är trist. Ingen kan nå mig och de får göra vad de vill på facebook. Istället blir det film, musik, korsord, vin och mys. 
Vi hörs efter det. Ha det fint!
/J
Kommentarer
Skrivet av: Camilla Andersson

Åh, jag har också fixat biljetter, så jävla glaaad!



Låter som du kommer få en riktigt mysig helg :)

2011-12-01 / 15:17:05
URL: http://camillalola.blogg.se/
Skrivet av: MajaA

Vart får man tag på biljetter?? är i stort behov av lite Markus!

2011-12-01 / 15:30:43
Skrivet av: Jens

Biljetterna till Sthlms-spelningen säljs här: http://www.sodrateatern.com/sv/Program-och-biljetter/Evenemang/Markus-Krunegard/

2011-12-01 / 15:38:54
URL: http://dagenskrune.blogg.se/
Skrivet av: Carl

Har en välbehaglig känsla av att "Everybody Hurts" kan växa fram som en "Norrköping", fast på svenska.

2011-12-01 / 17:16:00
Skrivet av: Jens

Ja, det låter inte helt fel! Tror det blir en jäkligt bra "generationsroman".

2011-12-01 / 22:20:25
URL: http://dagenskrune.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback