Hey, sorry I'm homeless hopeless hopeless...

Det var ett tag sedan jag skrev något och nu är jag egentligen för trött och lite för onykter. En tisdag klockan fem i nio. Det går utför.
Jag har så svårt att säga "nej tack, min lever är redan på dekis och vill helst ta det lugnt till jul". Istället blir det kort och gott "Ja...tack". För jag är rätt artig. Och man kan ju inte tacka nej när någon bjuder.
Så man dricker upp och dricker mer. Bara för att, bara för att det är så tråkigt att inte göra det. Alkoholen tar bort olustkänslorna och osäkerheten inför allt och framtiden. Åtminstone mina - för en stund. I längden går det inte att komma ifrån att jag är nere för räkning.
Så det är tur att det finns bättre verklighetsflykt än alkohol. Hon, som jag hängt med den senaste tiden, är en väldigt bra verklighetsflykt. 

***
Den här bloggen ska inte handla så mycket om mig men ibland händer det så lite om vår käre Markus och jag vill ju ändå uppdatera med något. Jag hoppas att det är okej. Serenades spelade på Babel och i Uppsala i fredags och jag vet egentligen inte så mycket mer. Men lite bilder från Babel-spelningen här:
http://www.rockfoto.nu/artists/serenades/20111202/15854

Sedan så undrar vi förstås vad som hände med Come Home-videon? Den låg uppe på Vimeo i tre timmar och sedan försvann den spårlöst ut i vinterkylan. Jag antar att den dyker upp när som helst igen, men det börjar minst sagt bli bråttom. Ska Come Home slå utomlands innan jul så får man nog dra igång en hårdlansering. Eller man väntar tills nästa jul?

Hur som helst så var det en bra video, definitivt Serenades bästa hittills. Tittaren får följa med Snygg-Markus och Snygg-Adam till Schweiz och till alperna...och ja, det är väl det som händer i stort sett. Fullt tillräckligt.

***
Någon som vet om man kan lägga till en nedräknare på sin blogg? Det händer en ganska kul sak den 28 mars och så...

***
På fredag blir det Serenades på Debaser och det ska bli så fint. Återkommer mer i veckan inför spelningen och efteråt blir det bilder och massor av intryck och bakfylla.

***
Det finns ingen bättre skiva för vintern än Markusevangeliet. Nu har jag fått det sagt.

***
Nu ska jag ut i mörkret. Minusgrader rensar luften.
Kommentarer
Skrivet av: Cecilia

Gillar Markus- uppdateringarna men det är en fin kombination när du delar med dig av ditt eget också.

2011-12-07 / 00:18:17
URL: http://lamodepourmoi.blogspot.com
Skrivet av: Mattias

Jag såg Serenades i Uppsala och träffade både Markus och Adam backstage. Lyssnade också på soundchecken. Fick signerad turnéaffisch med Serenades. Adam tog bild på mig och Markus och jag fick en kram <3. Hängde lite med Markus och pratade om Laakso och Serenades. Han sa att han ville släppa en till skiva med Laakso och att det fanns låtar! Men att det var svårt att passa för alla för de andra jobbar. Utom Lars som var där(!) och annars spelar med Lykke Li. Och han visste när Come Home EP skulle släppas eller att Miracles INE fanns på skivan haha

2011-12-07 / 21:26:47
Skrivet av: Mattias

Wops. Han visste inte när den skulle släppas eller att Miracles saknades på skivan

2011-12-07 / 21:28:09
Skrivet av: Carl

Cecilia: Ja verkligen. Tycker att det du skriver om ditt eget liv smälter in fint med Markus-uppdateringar. Du är så duktiga på att komponera text, bra känsla för att fånga upp detaljer som bidrar till helheten.



Mattias: Bra info! Hur kommer det sig att du fick träffa dom backstage och ta del av allt det där. Mysigt!



Nytt Laakso-album tar jag för givet att det släpps, kanske jag inte borde dock. Men det finns som sagt nytt material och det ska väl inte vara allt för orealistiskt att så också händer. Minns P&L-09-spelningen, magiskt bra med strängar som flög hit och dit och ett svårt val mellan High Drama och Norrköping.



Det ska bli jävligt spännande och framför allt kul att se på dom Debaser nu på fredag. Hoppas på en sprakande och förhoppningsvis ganska intim show, om det nu är möjligt.

2011-12-08 / 05:02:30
Skrivet av: Jens

Mattias/ Fan va kul att träffa Markus backstage och det lät ju väldigt spännande med Laakso. Återförening 2013?

2011-12-12 / 11:44:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback