Efter midnatt börjar livet

Det här inlägget kan bli lite dystert, det är dystert att vara bakfull o ensam. I mörkret på dansgolvet med en flaska vin i kroppen är jag rätt fantastisk, men det kommer alltid en morgondag. Bakfulla dagar när man är mörk i sinnet och när man bara vill att stan ska regna sönder. Men det är alltid sol ute när man är bakfull.

Jag tror jag måste sakta ner, jag är för gammal för att festa tre dagar i veckan. Och jag är för gammal för att festa med människor som inte vet vilka The Smiths är. This Charming Man, är den ny eller?
De spelade i alla fall "Jag är en Vampyr" på klubben igår och jag älskar att dansa till världens bästa låt. Någon tjej dök upp ur tomma intet och trodde att jag raggade på henne under låten. Men jag sjöng bara för henne, det är skillnad. Jag kan inte vara tyst under Jag är en Vampyr. 

Sådana här dagen-efter-dagar känns det surt att man inte har något mellanläge med festandet. Det är tomgångskörning eller femmans växel i 140. Antingen eller. Men nästa gång, på lördag, då ska jag ta det lugnt. Försöka i alla fall. Det finns ju en dag efter med.

***
Jag hade inte tänkt skriva om denna icke-nyhet, men jag kan inte låta bli. Någon kille som ser ut att vara 11 år, och förmodligen är 12, ska sjunga "Jag är en Vampyr" på Idol på fredag. Jag spyr. Idol är för mig som en usel karaoke-tävling i samma klass som när ens vänner kör "Singstar" på fyllan. Det låter inte bättre än så. Och jag lyssnar hellre på fulla amatörer framför tvn, än på själlösa amatörer på tvn.
Så jag ska nog inte kolla på fredag, men vi får se. Att se någon snorunge massakrera Vampyr i direktsändning är ju ungefär som att kolla på en bilolycka. Du vill inte se, du vill inte få otäcka bilder på näthinnan, men du smygkikar ändå.

***
Norsk radiointervju med Serenades (spana in den mysiga versionen av Walking Home): http://www.nrk.no/lydverket/vennskapets-serenader/
***
Stockholm har blivit kallt och det lär vara ännu kallare när jag kommer tillbaka om två veckor. Närmaste tiden blir det Skånebesök, Oslo-kryssning och Hamburgweekend. Det kan bli lite mindre bloggande men jag ska försöka vara någorlunda aktiv. Tack för att ni läser.
/J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback