I've got my moments when I'm less sober

Försvunna dar och eviga nätter 
Vätskeersättning och värktabletter var allt man behövde

Det är såna dagar nu. När man korkar upp på fredagskvällen och vaknar upp ur ruset två dagar senare, och däremellan levt på vin, alvedon och dålig mat. Jag tror inte att det är så nyttigt men jag behöver det.
Och det är härligt att dansa bort alla dåliga tankar och bara köra. Igår dansade vi som om det inte fanns någon morgondag och jag hade roligare än på länge.
Lika kul dagen efter är det sällan. När man vaknar upp med ett svart hål i magen som suger åt sig all framtidstro och hopp. Men det går alltid över. Synd bara att det dröjer några dagar till nästa verklighetsflykt.

Fast jag ska nog dra ner på drickandet (hört den förut?). Om jag bara druckit lite mindre igår, hade jag kanske kommit ihåg att ta hennes nummer på vägen hem. Hon som var lika söt som chokladmjölken jag drack. Och med mindre alkohol i kroppen hade jag kanske kunnat ge ett lite mer seriöst intryck. Jag pratar alldeles för mycket när jag är onykter. Men en chans till kan man väl vara värd.

***
Serenades lirade i Oslo förra veckan men jag har inte hittat några konsertbilder eller recensioner. Någon som läst något, eller som till och med var där? Maila gärna [email protected] såfall.
Kommentarer
Skrivet av: Alina

hm, och visste du att gubbarna spelade på Marc O'Polo butik på Biblioteksgatan i fredags?

Här finns en video jag hittat på youtube:

http://www.youtube.com/watch?v=RPfSDZnXWhI

2011-10-03 / 20:13:39
Skrivet av: Cecilia

Du skiver så fint. Kombinationen av dina historier och Markus är så perfekt. åh!

2011-10-06 / 17:59:28
URL: http://lamodepourmoi.blogspot.com
Skrivet av: Jens

Tack Cecilia! Det värmer verkligen:)

2011-10-06 / 22:50:11
URL: http://dagenskrune.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback