Dreamin' Man

USA drar i mig hela tiden. Jag vet inte vad det är, men både kropp och själ vill bort till Amerikatt och leva livet de lever där. Ibland vill jag till någon skön och oupptäckt stad som Atlanta, ibland vill jag leva i Asheville i fantastiskt vackra Appalacherna, ibland vill jag bara bo på prärien som Laura Ingalls. Om dagarna sitter jag och gör upp resrutter i amerikanska södern, helt meningslösa resrutter eftersom jag inte kommer ha pengarna. Det är en stor sorg.
Inatt drömde jag att jag var på baseballmatch, mellan New York Yankees och Minnesota. Jag vet inte ens om Minnesota har ett lag i högstaligan, men de var hur som helst usla. Jag satt på planen och tröstade en av tjejerna i deras lag och hon var halvnaken av nån anledning. Men det var ingen sån dröm, det var en dröm om USA.

Och jag hoppas verkligen att Serenades gör turné i staterna nästa år. De hade passat som handen i handsken där. Blir det USA-turné så följer jag med. När Markus och Adam är lyckligt ovetandes och förväntansfulla på Arlanda inför resan, tar jag chansen o gömmer mig i en av Markus koffertar.
"Åk inte dit, du kommer bli biten o aldrig vilja åka hem igen". Okej, jag tar den risken".
När vi sedan landat hårt i New York och kommit förbi gubben i tullen väntar överraskningen. Med halvbruten rygg (knak) dyker jag upp från en av väskorna inför förvånade ögon: "Eh, hej?".
Och sen, när Markus kommit över att merparten av hans kläder ligger på nån toa på Arlanda, får jag följa med som springpojke/festfixare. Det blir en härlig turné/roadtrip över USA:s vidder och efter en konsert i Arkansas, hittar jag henne.
Vid turnéavslutet i närheten av Hollywood Hills berättar jag för bandet att jag stannar i USA. Till tonerna av någon sorglig musik, säg Bobby Jean med Bruce, tar vi avsked och önskar varandra lycka till i framtiden. Serenades är stora nu och på vägen hem ska de lira på David Letterman Show. Även om vi alla vet att Jay Leno Show är the real deal.
I solnedgången tar jag min blåa Dogde österut med öknen på ena sidan och bergen på den andra. Till tonerna av "Unknown Legend" är siktet inställt mot min söta och okomplicerade redneck-tjej i utkanterna av Little Rock. Och på en mindre väg i Oklahoma kraschar jag rakt in i en trailer och dör lycklig i världens bästa land.

***
Jag har nog inte riktigt vaknat än.

***
Hoppas ni får en fin helg. Själv har jag inga planer alls men det löser sig säkert. Annars får jag väl drömma mig bort. Nästa inlägg kommer att handla om en "ny låt" från Markus som figurerar på youtube. Hörs!
/J
Kommentarer
Skrivet av: Oscar

Haha, en flicka från Little Rock... ja, sämre anledningar till att emigrera kan man ju tänka sig. Låter som en härlig tillvaro - minus kraschen då.

2011-10-07 / 12:49:28
Skrivet av: Camilla Andersson

hahah! låter som en bra dröm, du :)

2011-10-07 / 15:09:35
URL: http://camillalola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback