Andra helgen i juli

Markus gjorde en enda solospelning i somras och jag missade den. Jag hade sedan länge planerat in i kalendern att besöka Munken in the Park, ifall Markus schemalades till lördagen. Men konserten i Norrköping blev av på fredagen och jag fick varken ihop det med jobb eller vänner att åka med.

Istället hängde jag med mitt ex och hennes familj ut på segeltur i Sthlms Skärgård. Det var en upplevelse på flera sätt. Det var min första segeltur i livet (hej lantis) och det var också första gången som jag kände mig exotisk. Exotisk och lite utanför, som brunögd och skåning på öar befolkade av blåögd överklass med rent uttal.
Men skämt åsido, det var en underbar helg. Solen sken, vattnet var varmt och min flickvän var vackrare än någonsin. Vi solade och drack öl, bastubadade, simmade efter båten, och myste i hytten. Det var fint, som Stjärnfallet på en Krunegård-konsert.
Efter den helgen i juli hade jag och hon några underbara stunder och dagar till. Men nerförsbacken kommer i alla förhållanden och vi kom aldrig upp för den igen. Det gick långsamt utför och vid stupet sa hon hejdå och stannade kvar medan jag föll.
Väl nere på botten är det bara att plocka ihop resterna och försöka gå vidare. Och vidare för mig betydde nästa, nästa, nästa tjej.

Tillbaka till konserten på Munken in the Park. Enligt följande youtube-klipp spelade Markus en ny låt. Någon som var där, som vet vad som sades före eller efter låten? Är den tilltänkt till en kommande soloskiva? Lovande är den i alla fall.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback