Relieved to see another morning sun

Jag började med ett nytt inlägg sent igårkväll men blev aldrig klar. Det var nog tur. Ibland kan jag inte förstå hur mitt sinne kan förmörkas så mycket som på just söndagar. Det är ångest, ensamhet, och det är mörker. Igår kändes det som att jag spelade huvudrollen i Laaksos "I Can't Stop". Det är för all del en fantastiskt låt, men det är ingen låt man vill ska handla om en själv.

Men nu är det måndag och allt är något ljusare igen. Nya möjligheter. Det hade förresten varit kul om något roligt och oväntat hänt den här veckan...Kan inte någon bara dyka upp med ett stort jäkla IRL-kinderägg? Något, vad som helst,  som får mig att bli lika livsglad som de där lättroade och dubbade barnen i reklamen. Det hade varit något.

***
Igår syntes Serenades i Svts "Moraeus med flera". Markus och Adam småpratade med Moreaus, käkade med Benny Anderssons orkester och Maggio, och uppträdde med Birds. Det var ett klart sevärt program, även om det var lite beigt att Serenades bara fick lira en låt. Särskilt med tanke på de gensvar de fick av publiken i Orsa. 
Gårdagens avsnitt: http://svtplay.se/t/163866/moraeus_med_mera
De bestående intrycken dagen efter: 
1. Markus hade skönast byxor.
2. Vad hände med Adams mick under framträdandet? Det kanske bara var jag,  men det kändes som att Adams röst (och därmed stämsången) försvann lite. (omkring 20 minuter in i klippet). 
3. Serenades verkar ha ett fan i Benny Andersson (55 minuter in i klippet).

***
Vi hörs snart igen. Nästa gång blir det lite funderingar kring Serenades kommande turné.
Take care!
/J


Kommentarer
Skrivet av: Simon

Sant! Adams mick verkar vara lägre under hela låten.. Det blir inte riktigt samma sak -.-



fortsätt blogga! blir påmind om mig själv när det gäller söndagar.. :)

2011-09-19 / 10:30:35
Skrivet av: Jens

Nej, exakt. Men ändå bra såklart hehe.



Det ska jag göra! Tack för att du läser:)

2011-09-19 / 12:40:38
Skrivet av: Josephine

Tänkte också på att Adams mick var svagare, var tvungen att se det en gång till för att säkerhetsställa att jag inte inbillade mig.



Tänkte bara säga att det finns en intervju med Serenades i det senasten numret av Café! Även om det är en relativt liten intervju... men men! =)

2011-09-19 / 21:40:41
URL: http://hosjosephine.blogg.se/
Skrivet av: Jens

Ja, undrar om micken ens var igång?;)



Aha okej, tack för tipset Josephine!

2011-09-19 / 22:32:13
Skrivet av: Elinor

Jag tror inte Adams mick fungerade alls, han hördes ju knappt. Lite tråkigt. Och sen satt jag och kollade igenom resten av programmet bara för att inse att de faktiskt inte skulle få spela något mer. :/



Gillar bloggen förresten! :)

2011-09-20 / 17:15:13
Skrivet av: Jens

Haha, nä, man kan ju undra vad som hände där egentligen...Mm, snålt att de inte fick spela åtminstone en låt till. Tre framträdanden hade varit lagom.



Tack du!:)

2011-09-20 / 20:02:46
URL: http://dagenskrune.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback