Ikväll!

Efter konserten på Kägelbanan trodde jag att jag skulle behöva vänta ända till sommaren för nästa Krunegård-konsert. Lyckligtvis blir det inte så. Redan ikväll är det dags igen, när Markus gör en mindre spelning på Obaren i Stockholm. Jag vet inte vad man ska förvänta sig men kul ska det bli. Jag är taggad, ni vet så där taggad som man blir när man hör inledningen på Jag är en Vampyr. Den känslan. Ikväll kör vi igen och det kommer säkert bli fantastiskt.
De flesta har inte haft möjlighet att se Markus i år än, men det kommer chanser. Sommarturnén kommer utökas med fler datum, förhoppningsvis från söder till norr, och höstturnén kommer definitivt att utspela sig över hela Sverige. Att Markus väntar med klubbturnén till hösten är inte fel. Fler hinner upptäcka plattan och låtarna och texterna hinner sätta sig. Klart att det är surt för dem som inte fått se Markus än, men när det väl är dags så kommer det att vara väl värt all väntan.

***
Närmast för Krunegård efter kvällens lilla konsert väntar en spelning på Parkteatret i Oslo, lördag kl 20.00 för de som är krokarna.

***
En ny spelning i sommar har dykt upp, den 5:e juli spelar Krunegård på "Sommartorsdag" i Borås. Förhoppningsvis blir fler datum officiella inom kort.

***
Nu är det bara en vecka kvar till We Are Serenades USA-släpp med Criminal Heaven. Mer om det senare i veckan.

***
Återkommer med rapport imorgon eller på lördag. Ha det fint tills dess.
/J
Kommentarer
Skrivet av: Camilla Andersson

Gud vad avis jag blir! njut lite åt mig med ikväll!

2012-04-12 / 13:03:59
URL: http://camillalola.blogg.se/
Skrivet av: Elinor

Känner på mig att det kommer bli väldigt fint!

2012-04-12 / 15:58:49
Skrivet av: H

Grym jävla spelning som innehöll det mesta. En packad och halvt förkyld Markus på utmärkt humör levererade fullt ut. Mellansnacket var intressant med roliga anekdoter och det var hela tiden ett bra riv i engagemanget på scenen. En lätt frustration över ljudnivån (som var märkligt låg i början och inte gjorde inledande "Minusgrader rensar luften" rättvisa) ledde till att han successivt på egen hand höjde gitarren så att det kulminerade när "Everybody hurts" kickade igång.



Några till av låtarna vi bjöds på var "Love of my life", "Vår sista dans", "Hela livet var ett disco" och "Korallreven & Vintergatan". Just K&V känns som en potentiell "allsångs-gigant" till sommarens festivaler. Den har allt som krävs för att förlösa dom där härliga känslorna i kroppen. Låten visar återigen vilket fantastiskt geni Markus Krunegård är och den växer och blir något annat, något större live. När 10 tusen sjunger med på någon grym festival kommer ni säkerligen förstå precis vad jag menar.



Mot slutet av spelningen när rösten började svika och "Askan är den bästa jorden" klingat ut kändes det som man fått så mycket mer än vad man hoppats på. Markus kände sig dock inte riktigt klar än utan frågade om vi ville höra mer. Efter ett kort och tydligen oenigt samråd mellan bandet på scen använde Markus sitt veto (med argumentet: "ingen av dom andra vill spela den, men det vill jag") och bjöd på den dansanta "Ge mig ingen vit skit ge mig afrobeat" där han passade på att vilade upp sin stämma inför avslutande och alltid lika fantastiska "Ibland gör man rätt ibland gör man fel".



Som sagt, en grym jävla spelning.

2012-04-13 / 01:12:10
URL: http://hhhets.blogspot.com/
Skrivet av: Elinor

Bra sammanfattning, H! Det var så himla bra. Och Korallreven gav mig verkligen rysningar, helt klart en av mina favoriter.



Tror förresten vi såg er där, Jens!

2012-04-13 / 17:42:28
Skrivet av: Jens

Håller med om allt H, lånar den sammanfattningen till bloggen.



Aha, okej, kom fram och hälsa nästa gång Elinor :)

2012-04-14 / 11:02:01
URL: http://dagenskrune.blogg.se/
Skrivet av: Elinor

läskigt ju, tänk om det är fel :(((

haha nä, men är jag säker så hälsar jag självklart. :)

2012-04-14 / 12:50:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback