Sommaren står o väger

Det är långt kvar av sommaren, eller vi kan ju hoppas åtminstone, men i Krunegårds kalender på markuskrunegard.se är det tomt. Höstturnén börjar den 1 november i Norrköping och har vi otur dröjer det så länge innan Markus står på scen igen. 
Fast jag hoppas fortfarande på att sommarturnén lever vidare lite till. Popaganda hade suttit hur fint som helst och Malmöfestivalen hade också fungerat. Ledsen om jag tjatar men det är väldigt långt till november (kan man ju hoppas).
 
Markus spelade på Piteå Dansar och Ler i fredags och två dagenskrune-läsare var på plats. Alina bidrog med låtlistan och den ser ut som den gjort i stort under sommarturnén. Festivalspelningar är lite begränsande på det sättet, alla låtar får inte plats på en timme och man kan inte göra extranummer utöver speltiden. Räkna med lite fler låtar under höstturnén när Markus själv styr över speltiden. Hur som helst, spellistan från Piteå dansar o ler (ej i ordning):
- Minusgrader rensar luften
- Everybody hurts
- Love of my life
- Hollywood hills
- På promenaden
- Ibland gör man rätt, ibland gör man fel
- Vår sista dans
- Askan är den bästa jorden
- Hela livet var ett disco
- Jag är en vampyr
- Korallreven och Vintergatan
 
Tack Alina.
 
 
Mattias som hängt med länge på dagenskrune bidrog med lite sköna bilder:
 

Visst blir man sugen på lite konserteufori?

***
Expressens Maria Collin hängde med Markus på Putte i Parken för ett par veckor sedan och det här tio minuters reportaget måste alla kolla in. Följ med på uppladdningen, spelningen, efterfesten och bakishänget när Markus försovit sig:
http://www.expressen.se/noje/musik/krunegard-det-ar-en-orgie-i-onyttigheter/
 
 
***
Återkommer förhoppningsvis i helgen. Over and out.
/J
Kommentarer
Skrivet av: Camilla Andersson

Igår när jag läste det här inlägget så hade jag preciiiis lyssnat på sommaren står o väger, kul!

Alltså, vilket underbart klipp!! fällde till och med en tår för jag blev så peppad och glad av att se honom gå ut på sen. Så ikväll bokar jag och mina vänner en biljett till spelningen i Uppsala som är i november :D

2012-08-03 / 09:33:23
URL: http://camillalola.blogg.se
Skrivet av: Camilla Andersson

(ska ju stå scen och inte "sen", men det förstod du nog, haha)

Haha ja, det bästa jag sett hittills från dom iaf. Ja, det var himla kul när han försov sig, haha! åh, kul med cirkus! ja, lika bra att boka till Uppsala med :) ja, samåka skulle vara nåt, men har förstått att du bor i Stockholm? jag bor ju i västerås jag :)

2012-08-06 / 20:08:37
URL: http://camillalola.blogg.se
Skrivet av: Mattias

Det har visst tillkommit två nyhetsinslag med Markus på TV4 Play från tidigare i sommar: http://www.tv4play.se/search?keyword=MARKUS+KRUNEG%C3%85RD

2012-08-10 / 11:13:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback