37 grader celsius är allting som behövs

Det var ett tag sen sist. En halv depression och sjukdom har hållit mig borta från bloggen men igår när november hade gått över till december kändes allt bättre igen. Man ska inte hänga upp sig på vilken månad det är, eller årstid för den delen, men november hängde som ett tungt ok över mig. Det kändes som månaden som aldrig tog slut. Jag upplevde fantastiska konserter med Krunegård i november men utöver det fanns det få ljuspunkter. Några nya bekantskaper, några roliga fester men inget nytt jobb och mestadels misär. När jag vaknade upp igår hade jag en helt annan känsla, lite "nu börjar vi om". Jag hade tänkt gå på Norrtälje-konserten men jag var sjuk och hade inget sällskap, så det var tur att jag inte lyckades få tag på förköp inför konserten. Dessbättre kommer en blogg-läsare inom kort med rapport från konserten, tror jag åtminstone. Jag vill ju hålla bloggen levande, ett tag till. 
 
Krunegård har ett hektisk år bakom sig och efter skivsläpp, sommar- och höstturné återstår nu bara en spelning i Sälen och en i Hultsfred i januari. Vad som händer sen är svårt att spekulera i. Jag gissar på att Krunegård tar en välbehövlig semester och sen ja, kanske Laakso-comeback? Eller ny skiva? Det är svårt att veta men jag tror att Markus kommer fram till något bra.
Även om Markus är enormt produktiv vill man ju bara ha mer och mer. Men tills nästa platta får man fortsätta grotta ner sig i de fantastiska låtar som finns. I veckan har det blivit mycket Mänsklig Värme och plattan funkar särskilt bra nu med vintertemat i flera låtar. Framförallt Korallreven & Vintergatan känns ännu starkare, tyngre och mer angelägen nu på vintern i ett kallt och mörkt Sverige, än på sommaren. Mänsklig värme har aldrig varit mer välkommen. Snart ska 2012 summeras i medier och bloggar och för mig är Korallreven & Vintergatan årets bästa låt. Så är det bara. 
Jag tror Grammis-nomineringarna kommer kort före jul och Krunegård ska givetvis vara nominerad i alla kategorier som är möjliga. Som Svenska Dagbladet skrev vid skivsläppet: "Alla världens priser borde regna över Markus Krunegård". Det ska bli spännande att följa. 
 
Carola är kanske överflödig men vad hade ni tyckt om ett samarbete Markus Krunegård/Håkan Hellström nästa år? Där snackar vi Dream Team.
 
Kommentarer
Skrivet av: Jenny

Håller med dig. Korallreven & Vintergatan är årets bästa låt.

Håkan & Markus, ja varför inte. Det enda som skrämmer mig är fansen. hehe

btw. du fick mitt mail va?

2012-12-03 / 00:08:27
URL: http://novemberdreams.blogg.se
Skrivet av: H

Grymt att Krunegård ska vara med i Musikhjälpen i år.

2012-12-04 / 00:29:09
Skrivet av: Jens

Jenny/Ja, hade nog blivit ganska fanatiskt. Och fantastiskt...Tack för texten o bilderna :)

H/ Ja, ser framemot det! I år har jag tid att följa hela spektaklet också.

2012-12-04 / 14:27:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback