"Ensam är alltid livet enklast, men ensam är det alltid något som fattas"

Det blev en lyckad jakt på Everybody Hurts-vinylen i helgen och det var välinvesterade pengar. Den gråvita och snygga sjutummaren har gått varm på vinylspelaren i helgen och kommer fortsätta att göra så fram tills albumsläppet. Everybody Hurts har alla förhoppningsvis hört, men "Livet utan refränger" är en ny bekantskap.
Det handlar om en typiskt b-sida som aldrig var tänkt att hamna på fullängdaren. En enkel och skön låt vars text utgår från Everybody Hurts verser. Det är akustiskt och avskalat och med ett skönt rockabilly-sväng (faktiskt). Markus sjunger bäst som vanligt och refrängen går i stil med "Det här är livet är utan refränger, där vindarna aldrig vänder, livet utan refränger, där känner jag igen mig, känner igen mig."
Skivan finns i välsorterade skivbutiker, och på nätet (http://www.bengans.se/Product.aspx?skivkod=481210&section=music)

***
Det lär bli en rad intervjuer och framträdanden för Markus i mars inför skivsläppet. Och redan på torsdag spelar han live i PP3, ratta in radion klockan 10: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2938&artikel=4986949

***
En månad kvar till Mänsklig Värme! Det firar vi med en fin GIF (som jag lånar från "high-drama" på Tumblr):

***
För er som missat, Krunes brev som lades ut på facebook och hemsidan förra veckan:

Hej!

Såg en SVT Dokumentär-K-Special om en Nils-Olof Bonnier, den var bra,

en massa konstelever 1968 som ville rädda världen o prisa pappa Lenin

o några som bara ville rita för sitt eget höga nöjes skull,

nånstans däremellan brukar jag hamna när jag förklarar för mig själv varför jag håller på med min musik.

Ni som ev har nytta av / nöje av / lite tröst av min musik ni är mitt greater good,

ni är en stor anledning till att ge ut musik,

inte i första läget när en låt kommer till då är det 100% ego

men nu när det är klart o albumet ska ut då är du anledningen, tack för det.

 

”Askan är den bästa jorden” heter nästa stycke från skivan som skall agera singel - släpps nästa vecka!

det är bas, trummor, piano & 25 stråkar, en personlig favorit från skivan om friheten i att sluta försöka.

en ballad, min 3:e nånsin tror jag.

 

Omslaget har ändrats, det var en jätte fin bild, den röda med hatt & krage i en öken,

men min skiva låter mer som det svartvita porträtt som det nu blir,

oretuscherad, kantig och uppriktig, typ. Marcus Palmqvist heter fotografen.


***
Det var allt för denna gång. Vi hörs i veckan.
/J
Kommentarer
Skrivet av: H

Skulle du inte kunna ladda upp låten någonstans tror du?

2012-02-29 / 19:57:10
URL: http://hhhets.blogspot.com/
Skrivet av: Viktor

Ville bara tipsa om det här!



http://blogg.svt.se/psl/2012/03/01/premiar-markus-krunegard-askan-ar-den-basta-jorden/

2012-03-01 / 16:20:35
Skrivet av: Mattias

Fan du hann först Viktor!

2012-03-01 / 17:39:26
Skrivet av: H

Hur fantastiskt bra är inte "PP3-versionen" av Everybody Hurts.

2012-03-01 / 22:57:24
URL: http://hhhets.blogspot.com/
Skrivet av: Viktor

H: Den var helt underbar! Är det någon som vet om man kan spara ner den på nått sätt?

2012-03-02 / 10:01:59
Skrivet av: H

Viktor: skriv din mail så skickar jag den.

2012-03-02 / 13:17:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback