Markus i hetluften

Det händer mycket kring Markus just nu och här följer en liten nyhetsuppdatering.
  • Markus kommer att premiärspela låten "Askan är den bästa jorden" på Grammisgalan nästa vecka. "Askan är den bästa jorden" kommer inte att göras tillgänglig förrän albumet släpps, samtidigt står det på Universal att låten är andrasingeln från Mänsklig Värme.
    Oavsett så ska det förstås bli mycket spännande att höra låten nästa vecka. Det är en minst sagt intressant låttitel och jag tolkar det som en vemodig ballad, men jag har ingen aning. Spännande som sagt. Grammisgalan går av stapeln på tisdag, direktsänds i svt.se/psl och eftersänds i Svt samma kväll klockan 22.00. Missa ej!
  • Fantastiska Everybody Hurts spelas flitigt på radio just nu och ligger för närvarande på P3:s B-lista.
  • Goda nyheter på Markus hemsida idag. Det blir flera skivsigneringar i samband med skivsläppet, just nu finns skivbutiker i Stockholm, Gbg, Linköping och Norrköping på schemat för Markus. Själv ska jag på signeringen på Bengans eller Pet Sounds i Sthlm och det blir en perfekt uppladdning inför konserten dagen efter. Kommer bli en jäkla fin vecka det där, sista veckan i mars.
  • Tillsammans med Veronica Maggio har Markus bidragit med en låt till Lena PH:s nya platta, titelspåret Världen Snurrar.
  • We Are Serenades nya hemsida hittar du här: www.weareserenades.com
  • Markus har skrivit på ett nytt avtal med Universal Music. Lovande inför framtiden.
  • Jag kan lägga upp Markus-giffar som jag hittat på tumblr (fin va?): 
Ha det fint så hörs vi i veckan!
/J
Kommentarer
Skrivet av: Alina

Snack med Markus i dagens SvD (ifall du inte läst)!



http://www.svd.se/kultur/krunegard-zoomar-ut_6846877.svd

2012-02-14 / 15:57:30
Skrivet av: H

Mycket fin låt.



Länktips: www.youtube.com/watch?v=7Tl3EdU-B7c

2012-02-14 / 18:32:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback