Vinylsläpp och Askan är bästa jorden på radio

Idag går jag på jakt efter denna i Sthlms solsken. Det finns 300 limiterade ex ute och jag hoppas hitta en av dem på Bengans idag. Vinylens A-sida är Everybody Hurts och på B-sidan hittar vi "Livet utan refränger", som inte kommer finnas med på Mänsklig Värme. Givet köp alltså:
vinyl
***
Nytt annars är att Askan är den bästa jorden smygsläppts på radio. Låten finns att höra här: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=4067&artikel=4978969
Enligt uppgift (tack Simon) kommer låten även ut på Spotify inom kort.
***
Lite kort om Mänsklig Värme (tack för tipset Alina): http://gaffa.se/nyhet/57853

***
Nu ska jag ut i det fria. Hoppas ni får en fin helg.
/J
Kommentarer
Skrivet av: Carl

Din blogg alltså. Så jävla bra. Snyggt med låtlistan också. Vore härligt om du kunde lägga upp "Livet utan refränger" på något sätt om du får tag på plattan. Lycka till!

2012-02-24 / 18:13:07
Skrivet av: Jens

Tack! Ja, jag fick tag i plattan och "Livet utan refränger" är rätt skön. Är tekniskt oduglig men ska se sen vad jag kan göra. Ha det fint!

2012-02-25 / 13:40:47
URL: http://dagenskrune.blogg.se/
Skrivet av: Mattias

Jag har också vinylen men ingen spelare :( Hoppas b-sidan kommer som mp3!

2012-02-27 / 19:35:03
Skrivet av: Viktor

Man kan väl beställa plattan på Bengans hemsida också? "Livet utan refränger" var väl ett tidigt namn på "Everybody hurts" men nu har den alltså blivit en helt ny låt? Personligen så hoppas jag att det är "Ögon överallt" som han bara har bytt namn på.



Tack för en bra blogg!

2012-02-28 / 12:18:09
Skrivet av: Jens

Ah, segt Mattias. Jag tänkte lägga upp ett ljudklipp från b-sidan men har inte lyckats än. Hoppas du hittar nån med vinylspelare.



Måste tyvärr göra dig besviken där Viktor. Livet utan refränger är en ny låt, beskriver den i senaste blogginlägget. Vi får hoppas att Ögon Överallt dyker upp så småningom!

2012-02-28 / 15:00:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback