Livet pågår nån annanstans, kärlek besöker nån ibland

Markus bjuder på låttexten till Everybody Hurts på sin facebook idag och jag känner igen mig i så mycket i den. Småstadsdesperation och längtan efter något annat, ja, allt. Den är så bra och förväntningarna höjs ytterligare inför lördag och singelsläppet. Återkommer i veckan!

/J


EVERYBODY HURTS

 

Det är en känsla som jag haft sen jag var barn

Som jag vant mig vid att ha

Livet pågår nån annanstans

kärlek besöker nån ibland

 

Tyst det var här vi lekte nyss

skolgård vägg i vägg med äldrevård

Dom väntar på att dö på Sandbyhov

Dom i centrum vill här ifrån

 

Där lärde jag mig gilla Everybody hurts

Jag lärde mig vad lurad betyder och hur ont det gör

Jag lärde mig att änglar bara finns i snö

Där lärde mig att gilla ”Everybody Hurts”

 

Varv på varv i ett elljusspår

Samla fart i flera år

Såg på när ni drog iväg

Såg på när vi växte isär

 

Där centrum är dödens väntrum

Där tiden går mellan Fonus o Konsum

En kasse mat en vässad kniv

ett helt liv

 

Där lärde jag mig gilla Everybody hurts

Jag lärde mig vad lurad betyder och hur ont det gör

Jag lärde mig att änglar bara finns i snö

Där lärde mig att gilla ”Everybody Hurts”

 

Ritar 8:or i gruset på fotbollsplan

På cyklar genom en avlövad stad

En klocka som står still

Här blev jag till

Där längtan är allas kärnkraft

Där ingen törs men alla hoppas

Där allt står still

där livet är utan reffränger

känner jag igen mig

 

Där lärde jag mig gilla Everybody hurts

Jag lärde mig vad lurad betyder och hur ont det gör

Jag lärde mig att änglar bara finns i snö

Där lärde mig att gilla ”Everybody Hurts”

Kommentarer
Skrivet av: Camilla Andersson

Man har redan hittat sina favoritrader. Gud vad jag längtar tills man får höra den! inte långt kvar nu.

2012-01-19 / 10:39:37
URL: http://camillalola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback