Säsongerna skiftar o jag med dom

Tillbaka i Stockholm efter en härlig helg i Tyskland. Det blev några fina dagar i vårsolen och några dimmiga kvällar, precis som det ska vara. Alkoholen är äntligen på väg bort ur kroppen och man börjar bli människa igen.

Där nere hade grönskan slagit till på allvar och den jobbar sig uppåt norrut för varje dag. Det har blivit varmt i Sverige och snart är det även grönt här. Tyvärr har man inte riktigt vett nog att uppskatta det alltid. Varje år när det börjar bli varmt säger jag till mig själv, "i år ska jag vara utomhus mer, göra saker i solen och det ska bli så härligt". Sen slutar det alltid med att man ligger bakfull hemma i sängen och har ångest över att det är så fint väder ute ("Kan det inte börja regna?").

Men inte i år. I år ska jag ta vara på våren och inte sitta hemma och vara bekväm i soffan. I vår och sommar är jag "Yes Man" som säger ja till varje utflykt, promenad, solbad, fest och häng. Tänk parkhäng med vin, vänner och med Krunegård från iphonehögtalarna, finns det något bättre? Love of My Life blir sommarens soundtrack och det ska bli en fantastisk sommar. Idag när det blivit maj och solen skiner ute, så känns det åtminstone väldigt lovande.

***
Man kanske borde börja med utomhuslivet redan nu men ibland är det svårt att slita sig från datorn. I skrivande stund sitter jag och lyssnar på Krunegårds starka konsert från Umeå Open (http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=4067&artikel=5088066). Den rekommenderas varmt och jag kan inte låta bli att drömma mig bort till Peace and Love under lyssningen. Igår kom speldatumet för Krunegårds spelning och det blev bästa möjliga, på fredagen den 29 juni. Sommar, glada människor och Krunegård live inför 20-25tusen människor. Kicken på det?

***
Ett jättetack till alla som röstat i Mänsklig Värme-omröstningen. Det gjorde verkligen min dag när jag kom hem till Sverige i söndags, att se att så många röstat. Nu ska jag få fram ett pris också. Omröstningen håller på en dag till och sen ska jag räkna ihop poängen.

***
Love of My Life från Obaren-spelningen. På repeat i sommar.

***
Vi hörs på torsdag eller fredag. Nu blir det parkhäng och årspremiär för solbrillorna.
/J
Kommentarer
Skrivet av: Mattias

Hur kunde du få tag i länken eftersom klippet är dolt? Inside-information?!

2012-05-02 / 11:30:30
Skrivet av: Viktor

Tänkte bara tipsa om att Markus är gäst imorgon i P4 Extra



http://sverigesradio.se/sida/default.aspx?programid=2151

2012-05-02 / 11:51:47
Skrivet av: Mattias

Hm nu har det kommit två klipp till från O-baren och nu är alla synsliga :)

2012-05-02 / 16:15:32
Skrivet av: Jens

Hehe, jag har mina sätt ;) Nejmen jag hittade klippen på Markus hemsida igår men vet inte varför de var dolda faktiskt. Bra att de ligger uppe för allmän beskådning nu iaf.



Tack för tipset Viktor! Det får man spana in.

2012-05-02 / 20:16:23
URL: http://dagenskrune.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback