Fel på hjärnan

Efter lördagens festligheter åkte jag på en trist sjuka och därav det lilla bloggavbrottet. Fortfarande är hjärnan seg som en sengångare men jag börjar vakna till. Det är för övrigt hemskt tråkigt och jobbigt att vara sjuk, men ibland kan man behöva det för att uppskatta vilken fantastisk förmån det är att vara frisk. Det är lätt att glömma bort det ibland.
Och när man uppskattat sina hälsa tillräckligt mycket, kan man bara ligga i sängen och lyssna igenom hela Krunegårds låtkatalog. Då brukar jag må lite bättre. Det har blivit några vändor Mänsklig Värme och sedan har jag fått någon slags aspersgers på "Ingenting är Vettigt 03.30". Igen. Jag kan inte sluta lyssna på den, men det är nog något jag kan överleva.

Nu har kroppen och hjärnan laddat om och laddat upp inför sommaren. Det kan behövas för det kommer bli en intensiv sommar. Tidernas bästa viskade nån i mitt öra. Och ja, varför inte. Vi siktar på det.
Jag hade hoppats få Krunegård minst tre gånger i sommar men vi får se. Än så länge finns "bara" Peace & Love-inbokat för egen del men jag hoppas att Krunegård gör minst en spelning i Skåne och minst en i Stockholm i sommar. Då ska jag vara på plats.
Efter några nya bokningar på slutet ser Krunegårds sommarturné ut som följer:
Hultsfredsfestivalen - 15 juni
Peace & Love - 29 juni
Borås - 5 juli
Putte i Parken - 7 juli
Emmabodafestivalen - (speldag ej utannonserad)
Storsjöyran (speldag ej utannonserad)
Piteå Dansar och Ler - 28 juli
Lidköping - 24 augusti
  • Hultsfredsfestivalen - 15 juni
  • Peace & Love - 29 juni
  • Borås - 5 juli
  • Putte i Parken - 7 juli
  • Emmabodafestivalen - (speldag ej utannonserad)
  • Storsjöyran (speldag ej utannonserad)
  • Piteå Dansar och Ler - 28 juli
  • Lidköping - 24 augusti
Att det blir några spelplatser till är ingen högoddsare. Krunegård har inte lirat med nya skivan i Skåne än och Malmöfestivalen ligger nog nära till hands. Och vågar vi hoppas på Popaganda i sthlm? Det borde nog också bli en spelning i Göteborg, men vi får se vad som händer framöver.

***
Krunegård och Olenius är som bekant i USA för dagen på en omfattande turné genom landet (+Kanada). Igår hade de en trevlig interaktiv intervju på livestreaming med tittarna och passade dessutom på att spela Birds, Walking Home, Criminal Heaven och Ride Like the Wind. Se intervjun och spelningen här: http://new.livestream.com/flavorpill/weareserenades/videos/746314
Ikväll fortsätter We Are Serenades med spelning på Knitting Factory, New York. 

***
Nästa inlägg: Vilken bör bli Markus nästa singel?
Hörs i helgen!
/J
Kommentarer
Skrivet av: Alina

Det finns en sak att rätta till: Daydreaming spelades inte igår, utan det var Criminal Heaven som spelades.

2012-05-10 / 16:32:49
Skrivet av: Jens

Tack Alina, det har du helt rätt i :) Ändrar det nu.

2012-05-10 / 16:46:03
URL: http://dagenskrune.blogg.se/
Skrivet av: Anna

Hej! Vet du om 28 juli verkligen är satt på Markus spelning på PDOL? Hittar nämligen inget på hemsidan.

2012-06-17 / 10:17:47
Skrivet av: Jens

Hej Anna! Nej, det blev nog ändrat, rätt ska vara 27 juli :)

2012-06-20 / 19:09:26
URL: http://dagenskrune.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback