Låt tankarna styra vad hjärtat känner. Det är så att va vuxen o så o bli äldre

Det är mycket nu, festival förra helgen och ny festival idag. Och däremellan födelsedag och efterföljande ålderskris. Nä, ingen panik än men visst låter det gammalt med 25? Jag som fortfarande känner mig som tjugo.  Samtidigt finns det fortfarande hopp och än tänker jag bli som dom, dom som bara sitter och är mogna på fester istället för att ha kul, dom som leker vuxna på studentbaler, dom i som helgen inte dansade på en dansfestival. Några år till kan man vara full och dum utan att vara bara vara patetisk. Och så länge man fortfarande får visa leg när man köper cigg och öl så behöver man nog inte ålderspanika.
Vissa människor känns klart yngre än vad de faktiskt är och Krunegård är väl ett bra exempel på det. Jag har fått uppfattningen av att de flesta (som då inte kan sin Krunegård) tror att han är runt 27-28 år. Max. Och det är ett väldigt gott betyg åt någon som är 33 år. Kanske är det hans finska gener som gör att han ser yngre ut, kanske är det hans sätt att vara.
Och förhoppningsvis ser jag själv lika ung ut som jag faktiskt känner mig. Det är nog mycket upp till en själv.

***
Markus var med i Fashion på Svt igår och berättade om sin relation till Berlin, i ett krunegård-möblerat rum. Han är med i början, sen runt 14 min in i programmet och precis på slutet:
http://svtplay.se/v/2807858/fashion/del_5

***
Markus har skaffat Instagram och jag får erkänna att jag är väldigt dålig på hur det funkar (jag kommer inte ens förbi förstasidan!). Ni som har instagram och fattar grejen, kan följa Krunegård på: Markus_krunegard . Så ska jag försöka joina senare, när mer tid finns över.

***
Och så håller vi tummarna för att Krunegård släpper sina nya t-shirts till försäljning så fort som möjligt.

***
30 dagar kvar till Peace & Love-spelningen!

***
Nu verkar det som att Krunegård släppt "Korallreven & Vintergatan" som tredjesingel. Åtminstone ligger den på P3:s C-lista just nu. Som sagt, det är skivans bästa låt, men jag vet inte om det är det mest lämpliga singelvalet. Det återstår att se.

***
Lite Laakso-releterat, Nord & Syd på härliga Debaser Slussen den 8 juni.

***
Nu har jag säkert glömt något men vi stannar där. Ha det jättebra så hörs vi.
/J
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback