Men alla låga tankar finns kvar

Krunegård bjöd på en tight och suverän spelning på KB i Malmö. Publiken var lite sega till en början men sedan körde Krunegård o C/o över oss totalt med låtar som ingen kan stå emot. Och än en gång övertygades jag om att Krunegård är det bästa man kan se på en svensk scen 2012. Så är'e. Egentligen skulle jag ha sett honom igen i Uppsala men pengarna sinar rejält nu. Jag hade knappt råd att komma tillbaka till sthlm men jag gjorde det och sen drack jag för pengar jag inte har. Så nu sitter jag här med huvudvärk och ångest. Jag gör så många dumma saker och inget spelar någon roll längre. Det enda som spelar roll är nästa fylla, den som jag inte ens har råd med. Men ska försöka ta det lugnt nu och tagga till igen tills Krunegård gästar Norrtälje. Det kommer bli fint.

***
Just nu är jag helt såld på Dystra Utsikter och Munspelsdåren. Ibland snöar man in sig på några speciella låtar och för närvarande kan jag inte sluta lyssna på Dystra Utsikter och Munspelsdåren. De är så jävla fina och Dystra Utsikter ger mig någon slags hopp. Förhoppningsvis kommer någon snart som är min väg ut från samma sega sörja.
 
Gud. Gud om du finns hjälp till
Jag vill, jag vill, jag vill
jag vill mycket mer än det här
Mycket mer än allt det här
Hade nästan slutat tro
på mina egna kloka ord om att allting ordnar sig
men det var innan jag kände dig

***
Vi hörs i helgen igen.
/J
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback