Nya singeln släppt!

När jag skrev på bloggen igår trodde att jag "Vi dansar bättre utan kläder" skulle släppas senare i höst eller vinter. Men så från ingenstans dök den upp i Musikguiden ikväll. Och om det var överraskande så var det bara början. För "Vi dansar bättre utan kläder" har efter sommarens spelning fått en helt annan skepnad under de senaste månaderna. Från en rivig rocklåt har den har utvecklats sig till en synthsmäll rakt i ansiktet. Och jag vet fortfarande inte vad jag tycker, men jag tror jag gillar den. Låten har bra ös, den rätta nerven, och kommer bli underbar att dansa till på klubbarna och fester i höst. Kanske hade jag föredragit "Vi dansar bättre utan kläder" som den spelades i somras, men det är kul att Markus ständigt förnyar sig och testar nya saker. Och jag har redan abstinens efter att få höra den igen, trots att jag hört låten fyra gånger senaste timmen.

Så, vad tycker ni? Flipp eller flopp?
 
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=4067&artikel=5273860
 
Kommentarer
Skrivet av: Sofie

Oj, jag vet inte vad jag ska säga eller vad jag tycker om låten. Det är inte kärlek vid första ögonkastet men efter fem gånger känner jag att låten har potential att låta jävligt bra även i mina öron, men den är speciell och kräver flera lyssningar.
Är dock lite tveksam till introt, låter som vilken melodifestivallåt som helst, men det är ju bara en bråkdel av låten och sen kommer den verkligen igång!

Krunis slutar aldrig att överraska och det är med en sån här låt jag förstår varför jag fullkomligt älskar hans musik!

2012-09-17 / 23:32:14
Skrivet av: Mattias Stålnacke

Haha fy fan vad oväntat! Skum låt men med potential.

2012-09-18 / 10:13:22
Skrivet av: H

Minns ni den "tidiga versionen" av "Askan är den bästa jorden" som också spelades på musikguiden någon vecka innan skivsläppet? Jag tror att den för övrigt länkades här på bloggen också. Den lät inte precis som albumversionen gjorde senare.

Hursomhelst. Det jag vill få sagt är att det kan komma att bli små justeringar i "Vi dansar bättre utan kläder" också. Bara för att den nu släppts på radio betyder det nödvändigtvis inte att det är någon slutlig version som den kommer att låta på uppkommande singel/album.

Annars håller jag med om att det verkligen är en catchy låt som växer för varje spelning. Intressant att Krunegård vågar och vill ta någon slags ny mark med sin musik hela tiden. Även om låtens sound enligt mig påminner en del om ljudbilen på "Prinsen av Peking". Den hade passat bra på den skivan. Klubbvänlig och en härlig text att sjunga med till. Jag hoppas att den spelas mycket när man är ute!

2012-09-19 / 23:00:59
Skrivet av: Camilla Andersson

har lyssnat på den hur mycket som helst och ÄLSKAR den!

2012-09-26 / 22:03:34
URL: http://camillalola.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback