This must be it

När det gäller Krunegård borde man kanske förvänta sig det oförutsägbara, men att Hets, Laakso och Krunegård skulle stå på samma scen, samma kväll - det är bara så sjukt. Jag kan inte vänta så länge, jag vill bara ha den 11 november nu. Det kommer bli en urladdning utan dess like, både för Krunegård och bandmedlemmarna och för publiken. Svett, tårar och allt det där. Laakso alltså, de har inte spelat sedan 2009 och nu ska de lira ihop igen om två månader. Bara sådär, så typiskt Krunegård. Vad som händer sen återstår att se. Kanske är det bara en engångsgrej, kanske känner bandet för hela grejen igen och drar ihop en skiva och turné. Laakso kan vara 2000-talets bästa svenska popband, nu är det dags att ta tag i 2010-talet. Vi behöver er. 
 
Och Hets, jag älskar deras skiva och jag har länge grämt mig över att jag inte fick se dem live. Nu blir det av. Två månader kvar. Det kommer bli, just det, fantastiskt. 
 
Jag får samla tankarna lite till söndag, kanske vet vi mer om Krunegårds stora kväll då. Egentligen borde vi börja en blogg-countdown inför konserten redan nu, men vi spar på den lite. Men på söndag alltså, då grottar vi ner oss mer i det här. Hörs då.
 
***
Per Sinding Larsen om nyheten:  http://blogg.svt.se/psl/2012/09/07/sa-ska-det-lata-latlistan-for-den-storsta-krunegard-kvallen-i-varldshistorien-ar-klar-redan-nu/
 
***
 

(Ni som följer Markus på Instagram måste ju fått en chock. Jag måste verkligen skaffa instagram.)
Kommentarer
Skrivet av: H

Är det ens värt att försöka gissa hur upplägget kommer att vara? Äh, om man ska vara något realistisk så blir det väl som så att "Laakso" agerar förband till "Markus Krunegård". Sedan kommer Krunegård att ha "HETS!" som "special guest" och spela någon låt med bandet under "sitt set" som soloartist. Att det blir som PSL tror/hoppas med en ren och skär blandning av låtar från alla tre uppsättningarna känns tyvärr inte så troligt med tanke på att det skulle bli ganska osexigt med bandbyte varannan låt.

Laakso-medlemmarna kör en renodlad Laakso-setlist som förband. Sen fortsätter Krunegård med sitt material som han spelat hela sommaren (hoppas på några överraskande val av låtar), och HETS! (med SAMTLIGA medlemmar på plats, förhoppningsvis!) hoppar in någonstans där och river av några härliga låtar. Noterbart är att konserten börjar redan 19:30. Bäddat för en cirkus 3 timmar lång projektering av Krunegårds musikaliska karriär? Hoppas!

Det går förstås aldrig att veta riktigt säkert med Krunegård. Det ska dock väldigt mycket till för att det blir ett antiklimax. Med det här upplägget kan det väl inte bli så mycket annat än sjukt jävla grymt? Man kan spekulera länge och vilt. Men jag vet, att den som LEVER får se!

2012-09-08 / 17:24:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback