Vi dansar bättre utan kläder, basen och din hud är allt jag känner

Att göra någonting kreativt, eller bara en sån enkel sak som att diska, känns som en övermäktig uppgift på mina söndagar. Jag är viljelös, trött och lite lat. Men en kortare nyhetsuppdatering ska jag få ihop innan jag rasar ihop på soffan igen. 
Igår bestämde jag mig för att skaffa Instagram, som vanligt är jag sist på bollen och först nu inser jag att det är på Instgram "det händer", snarare än på facebook. Och Markus Krunegårds instagram levererar.  
I veckan lade Markus upp en ny bild från en ljudmix med orden "Så ser den ut, nya singeln. Vi dansar bättre utan kläder". Mer svar fick vi inte men det låter ju onekligen väldigt lovande. Med de orden får man räkna med att Markus jobbar på ett nytt album, eller åtminstone en EP. Och "Vi dansar bättre utan kläder" kan bli hur bra som helst. Jag skriver "kan bli" för egentligen har vi bara hört "demoversionen", när Markus spelade låten på P3 Sommarsession dagen efter att han skrivit den. Redan då hade låten den där speciellla Krunegård-nerven och med en urstark refräng. När Krunegård nu fått fila på text och sound så kommer studioversionen vara ännu bättre. Frågan är när vi får höra resultatet.
 
***
Markus kommer medverka på hyllningsplattan till vännen Mauro Scocco, som nyligen fyllde 50 år. Skivan heter "Mauro Scocco 50" och artister som Krunegård, Plura, Newkid och Kleerup kommer att tolka låtar från Scoccos låtskatt. Plattan släpps 24 oktober och jag vet i nuläget inte vilken låt Krunegård kommer tolka. Fast hade jag fått önska hade det blivit "Julia". 
 
***
Läsaren Viktor påtalade för ett tags sen likheterna mellan Magnus Ugglas "Sommartid" och Markus "Love of my Life". En hyllning eller slump? Bedöm själva: http://open.spotify.com/track/01DjfHntoD0H89aEQuHhsc
 
***
Ståplatsbiljetterna till Laakso+hets+Krunegård den 11 november är utsålda! Fortfarande finns det sittplatsbiljetter kvar så skynda att boka om ni inte gjort det. Mer Laakso/Hets-pepp på Dagens Krune inom kort.
Vi hörs.
/J
Kommentarer
Skrivet av: Camilla Andersson

vad heter du på instagram? :)

2012-09-16 / 20:53:01
URL: http://camillalola.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback