Ibland gör man absolut ingenting men det blir fel ändå

Allt i livet består av val. Som att välja mellan gå upp ur sängen eller inte, att träffa sina vänner eller stirra upp i taket, att ta tag i sitt liv eller inte. Det kan ju oftast tyckas enkelt på förhand men när man hamnar i en sämre period, närmast en ond cirkel, är det lätt göra fel val. På samma sätt som en fotbollsspelare utan självförtroende oftare missar målet än en spelare med självförtroende gör. 
Min formsvacka har varit ganska lång nu och jag har inte haft många rätt på slutet, med facit i hand. Ibland ger jag bara upp och blir viljelös, jag vill så mycket men det är som att kombon dålig självkänsla/rädsla sätter stopp för allt jag vill förta mig. Så jag stirrar upp i taket. Men det går förstås inte att skylla på någon annan än mig själv. Det är som det är och gjort är gjort. Man får försöka lära sig av sämre perioder och sina misstag, och sen gå vidare som en starkare person. Jag ska bli starkare. Ibland gör man rätt ibland gör man fel, lev med det. 
 
Att jag ska vara nykter ett tag framöver är ett försök att bättra mig och komma ur den där onda cirkeln. Ett val som jag hoppas ska visa sig vara rätt. Det har bara gått två helger men ibland är det svårt, då och då drabbas jag av en enorm rastlöshet och iver när jag bara vill supa mig full och dansa till Jag är en Vampyr. Men nej, jag ska vara nyttig och träna, göra rätt. I längden kommer jag må bättre. Och jag kan dansa till "Jag är Vampyr" ändå, nykter. 
 
***
Recension från Markus akustiska spelning i lördags: 
http://www.barometern.se/noje_o_kultur/krunegard-hade-garna-fatt-bli-annu-intimare(3603071).gm
 
***
Vi hörs i dagarna.
/J
Kommentarer
Skrivet av: Mattias

Jag syns på bilden längst ner i glasögon :)

2013-01-14 / 22:06:24
URL: http://markusevangeliet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback