Med Krunegårds musik kan man genomlida det mesta

Något som är lika säkert som amen i kyrkan, är att Markus Krunegård ligger etta på min "top 5 artists" på Spotify. Jag vet inte hur tillförlitlig den är och hur de beräknar, men Krunegård ligger etta. Alltid.
Artisterna på platserna bakom varierar, ibland seglar nån random artist högt upp (Danny O'Keefe!) efter att jag lyssnat intensivt på en specifik låt (Good Time Charlie Got the Blues). Oftast handlar det om artister/band med bredare låtkataloger, några dyker upp på topplistan med jämna mellanrum. Fast ingen ruckar på Krunegård. Jag hoppas att det alltid kommer vara så. 

Idag sprang jag för första gången på evigheter. Jag springer inte lika graciöst och behärskat som Krunegård i "Korallreven & Vintergatan", snarare ser jag ut som en vådaskjuten björn med mitt flåsande och dåliga hållning när jag släpar mig fram. Men jag springer och jag mår så bra av det. Jag tror motion är räddningen för mig i vinter, det rensar ut kroppen på dåliga energier och rensar ut dåliga tankar i huvudet. Det behövs verkligen.
Nästa vecka börjar jag på gym och då ska jag också passa på att uppgradera spotifykontot till premium (min tveksamma återkoppling till det jag skrev tidigare). Det är förbannat tråkigt att gymma, men kanske kan genomlida om jag får lyssna på mina egna listor istället för Gladiatorernas Gymhits. Jag hoppas det. Tre månader med gym, sen är det vår. Det är bara att kämpa. 
 
Det börjar kännas lite mastigt att blogga varje dag, även om jag bara ska köra på till den 31:e. Så jag saktar lite ner på takten, och bloggar i veckan onsdag, lördag och söndag. Hörs då!
/J
Kommentarer
Skrivet av: Oscar

Det här ska bli otroligt spännande att följa. Träningsblogg nästa?

2013-01-08 / 20:38:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback