Nya projekt

Det har snart gått ett år sedan Markus Krunegård premiärspelade Everybody Hurts på P3 Guldgalan och igår slöts cirkeln när Krunegård körde en akustisk spelning i Hultsfred. För jag tror att det var något slags avslut för Mänsklig Värme-albumet. Efter sommar-höst-vinter-turnén finns det inget inplanerat officiellt och jag tippar att Markus nu kommer ladda om inför nästa projekt.
Om sedan nästa projekt blir Laakso-comeback eller låtskrivande för nytt soloalbum - eller något helt annat - återstår att se. Själv skulle jag tro att det dröjer något innan nästa soloalbum och turné. Det är svårt att turnera i Sverige två år i sträck och det är få artister som gör det, det är lätt att marknaden blir lite mättad. Efter mastiga och hektiska 2012 tror jag att vi kommer se mindre av solo-Markus 2013. Förhoppningsvis har jag helt fel, jag hade inte tackat nej till en uppföljare på Mänsklig Värme redan i höst. Men jag är tveksam. Nya album kommer säkert, jag tror att Markus har kontrakt med Universal för åtminstone två skivor till, men när de kommer är en annan fråga.
 
Markus blev ju som bekant utnämnd till årets soloartist i Gaffa och segerintervjun hittar ni här (sida 22). Där pratar han också om framtiden, eller snarare att han inte vill prata om den: 
http://e-pages.dk/gaffa/2013-1-SE/ 
 
Jag ska försöka skriva lite mer imorn, vi hörs förhoppningsvis då. Take care.
/J
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback