Sommaren kommer & man glömmer

Jag länkade till några livefavoriter med Krunegård på youtube häromdagen och en sak slog mig. Trots fyra urstarka soloskivor i bagaget och otaliga fantastiska konserter, så finns det inget dokumenterat med Krunegård på dvd. Det är synd. 
Jämför bara med Håkan Hellström som förutom den kommande långfilmen har två live-dvder och en dokumentär på sitt samvete. Livemusik är till för att upplevas på plats och det blir en helt annan sak att lyssna på cd eller dvd efteråt, men visst hade det suttit fint med en inspelning från en av Krunegårds konserter i höstas. En live-dvd med Krunegård i bättre form än någonsin och med ett bredare låturval än under tidigare turnéer. Förslagsvis Cirkus-konserten som ändå är inspelad av svt. Vågar man hoppas något sånt? 
 
Till nästa Krunegård-släpp hoppas jag också att "Krunegård-örngotten" blir verklighet. "Samma nätter väntar alla". Det var ju tal om dem i somras men kanske spar man den annorlunda idéen till nästa albumrelease. Det hade varit så typiskt Krunegård, att sälja något så random som örngott. Vi får hålla tummarna. 
 
***
Till sist, lite sommarkänsla från Skansen. Vintern känns redan evighetslång, åtminstone för mig, men vetskapen om att det kommer en vår och sommar håller en uppe. Att det kommer kvällar som i klippet nedan, när Stockholm är oslagbart vackert och allt är lite enklare.
 
 
 
 
Kommentarer
Skrivet av: Jenny

Det var så fint där på Skansen. Blir lite tårögd av det här klippet

2013-01-12 / 13:50:56
URL: http://novemberdreams.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback