Toaletten spegeln, jag har stirrat färdigt på den

Tolvslaget brukar vara det mest minnesvärda på nyårsafton. Ett avslut på någonting och en början på någonting annat, något som är viktigt och som ska firas. Jag har höga toppar och djupa dalar när jag festar och just vid tolvslaget var jag likgiltig, i en krogkö i Malmö. Så denna gång var tolvslaget inget särskilt. Då minns jag hellre peppen och öset när DJ:n drog igång "Jag är en Vampyr" på stället vi besökte. Jag har ju hört den otaliga gånger ute och brukar tagga till, men denna gång kändes "Jag är en vampyr" extra mäktig. Kanske var det att jag festade med gamla vänner som jag inte träffat på länge, kanske behövde jag den låten särskilt mycket just då. Hur som helst så blev jag, och mina vänner med mig, sagolikt peppade. Adrenalin, svett och spruckna röster i härlig blandning. Vi rev stället och sen var jag inne i en topp igen. Det blev en lyckad nyårsafton.

2012 var ett bra år för mig men trenden mot slutet av året var inget vidare. Kanske kan 2013 bli avstamp på något bättre, man vill ju gärna tro det, men det går inte att förlita sig på år eller datum. Det är lätt att skylla på saker och säga "nästa år ska det bli bättre" men det är desto svårare att se till att det faktiskt händer. Det är helt upp till en själv, även om det inte skadar med lite hjälp på vägen.
 
Bakfyllan kändes lite lättare igår när man hade "PSL på konsert med Krunegård" att se framemot. Därför var det givetvis surt att SVT sköt upp programmet pga av nån fattig paralell-slalom. Från prime-time till lite väl sena 23.30 men hur som helst, vi som orkade stanna uppe fick vår belöning. Visst hade jag hoppats på lite andra klipp än de PSL redan lagt upp på sin sida, men sammantaget var det härligt att få återuppleva en del av den fantastiska konsertkvällen på Cirkus. 
 
Programmet hittar du här: http://blogg.svt.se/psl/2013/01/02/psl-pa-konsert-markus-krunegard/
 
Och Per Sinding-Larsens bonussnack med Markus om Laakso-comeback och nyårslöften (ej med i programmet) : http://blogg.svt.se/psl/2013/01/02/psl-pa-konsert-markus-krunegard/
 
Vi hörs imorgon igen. 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback