Youtube-favoriter

När jag har tråkigt på nätet söker sig mina fingrar ofta mot youtube, jag brukar hamna där mer eller mindre automatiskt. Och på youtube snöar jag lätt in på allt som är Krunegård-relaterat. Musikvideos, liveklipp från tvshower och mobilinspelningar etc. Så jag har ganska bra koll på Krunegård på youtube och idag tänkte jag lista mina favoriter därifrån (Laakso tar vi en annan dag).
 
Om vi bara pratar liveklipp och inte musikvideos så tror jag att jag sett följande youtubefilm flest gånger. Det är från Nyhetsmorgon 2009 och Markus Krunegårds framförande av Hela Livet var ett disco. Jag hamnar väldigt lätt framför den, det låter så tungt och så bra om gitarrerna och det är en grym version helt enkelt: 
 
 
Från samma år, 2009, hittar vi Krunegårds framträdande av "Ibland gör rätt..." på Popcirkus. Perfekt ljud, ursnygg Krunegård, fantastiskt låt och bra publik. En av youtubes bästa videos:
 
 
 
Livelåtar på youtube som är filmade på mobilen tenderar att bli ganska mediokra ljudmässigt men det finns vissa guldkorn. Ljudet på denna video är helt okej och jag älskar hur "Ingenting är Vettigt 03.30" låter här. Hoppas hoppas Krunegård återupplivar den live vid nästa turné.
 
 
Världens bästa Krunegård sjunger en av världens bästa låtar, mer behöver inte sägas:

 
 
Och så en klassiker, älskar energin och sommarkänslan i denna:
 
 
 Jag tror vi stannar där, man kan annars hålla på hur länge som helst...Så, vilka är era youtube-favoriter med Krunegård? Vad har jag missat?
Kommentarer
Skrivet av: Annie

Min favorit är (förutom alla PSL-klipp som ju är helt fantastiska); Sommaren kommer långsamt. Hoppas på att få höra den live någon gång i framtiden, samt åtminstone på spotify!:)

2013-01-05 / 20:15:28
URL: http://markusevangeliet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback