Ett år med Dagenskrune

Idag, den 22:e augusti, har denna blogg existerat i ett år. Det har hunnit bli många inlägg på den tiden. Utöver nyhetsuppdateringar har bloggen lite blivit som min kanal för mina känslor och tankar, genom bra och dåliga tider, genom fyra årstider. Och gemensamt för alla inlägg har varit utgångspunkten i Krunegårds fantastiska musik. Solomaterialet framförallt, men även fantastiska Laakso och Serenades. Det finns så mycket att relatera till i Krunegårds låtar och det finns låtar för alla tillfällen, alla toppar och svackor. 
Som jag skrivit förut; jag lyssnar på Krunegård när jag har tråkigt, när jag har roligt, när jag festar, när jag bakisdeppar, när jag egentligen borde lägga mig, när jag behöver hämta kraft. Och det kan väl sägas om musik i stort, och ibland finns det artister man lyssnar lika mycket på. Men när andra artister försvinner ur ens medvetande i perioder, finns Krunegårds musik alltid där. Alltid nr 1 på Top Artists på Spotify, alltid närmast vinylspelaren, alltid i cd-spelaren. Jag hoppas att det kommer förbli så.
 
Mycket hinner hända på ett år och särskilt när det gäller Krunegård. Sen bloggen kom ifjol har Krunegård hunnit släppa två plattor (Criminal Heaven och Mänsklig Värme), turnerat i USA, Europa och i Sverige och mycket annat. Det är tacksamt när man har en sån här blogg. Det har väl ändå varit nyhetstorka ibland, men det har löst sig. Jag har så mycket i mig som vill ut och det har hänt mycket i mitt liv också. Kärlekar har kommit och gått, fester och bakfyllor har avlöpt varandra och hela tiden har Krunegård varit soundtracket till allt. Prinsessan av Peking, Lev som En gris dö som en hund, Västerbron, Natt efter Natt, Ibland gör man rätt ibland gör man fel. Osv. Ni förstår poängen. 
 
Ibland har det kanske blivit mycket känslor men jag bjuder mer än gärna på det, det kan aldrig vara fel att vara rak och ärlig. De som misstycker är såna som själva aldrig bjuder på sig själva, som bara tar och aldrig själva ger. Jag har försökt skriva så rakt som möjligt utan att väja för "fel" känslor eller tankar. Själv är jag ganska upp och ner och bloggen har ofta pendlat mellan framtidsoptism och totalt mörker. Men så är det väl för de flesta. 
 
Första inlägget hette "En Hemlig Plats" och det är väl egentligen ett bättre namn för denna blogg än Dagenskrune. Jag har aldrig gjort särskilt mycket reklam för bloggen, jag har nog för dålig självkänsla för det, och det har aldrig varit något mål för mig att den ska läsas av många. Stora delar av min vänskapskrets vet inte ens om att den finns. De har aldrig frågat och jag tycker att det är bra så. Ni är ett bra gäng som troget läser och det räcker långt. Stort tack alla som kommenterat och hjälpt till med material till bloggen. Det har genom er till viss del blivit lite av en Krunegård-community och det är jag glad för. Det är tur att det finns fler som uppskattar Krunegård.
 
Vi kör på ett tag till. Nu dröjer det inte länge innan höstturnén drar igång och det kommer bli fint. Ser också framemot att träffa fler läsare då. 
 
Ha det bäst alla, i nästa inlägg blir det en vanlig nyhetsuppdatering.
/J
 
Kommentarer
Skrivet av: Sofie

Dagenskrune är absolut en av de bästa bloggarna jag följer! Varje gång ett nytt inlägg dyker upp på bloglovin blir jag alltid glad. Du gör ett bra jobb, fortsätt med det!

2012-08-22 / 22:04:54
Skrivet av: Anonym

Grattis Jens!
Har troget följt bloggen sedan början och vill tacka dig för allt du gjort för att hålla läsarna uppdaterade. Fortsätt gärna skriva på ditt eget "raka" sätt, det finns ju nåt speciellt med dina berättelser som man har lätt att känna igen sig i.

2012-08-22 / 22:09:08
Skrivet av: Alina

Men det var alltså jag.
Förresten så går det inte längre att kommentera via Firefox (tror det har något med browsern att göra därför att jag fortfarande kan skicka kommentarer från mobilen).

2012-08-22 / 22:16:06
Skrivet av: Mattias

Intervju med Markus från Musikens Makt. Jag var inte där, tyvärr. http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7090502

2012-08-23 / 18:45:00
Skrivet av: Mattias

Kör på som du gör! Gillar att du blandar dina egna upplevelser med Markus Musik. Då känns det inte så konstigt att jag själv gör det.

2012-08-23 / 18:46:04
Skrivet av: Jens

Sofie/ Åh, tack så mycket! Det värmer :)

Alina/ Tack Alina och tack för all hjälp med nyhetstips o så:) Vet inte varför det strular med kommentarerna ibland. Får notifikationer på mailen om att du kommenterat flera gånger men i inlägget är de borta.

Mattias/ Sjyst, den måste jag kolla in. Tack, det ska jag göra, skönt att höra att vi är fler :)

2012-08-23 / 19:48:33
URL: http://dagenskrune.blogg.se
Skrivet av: H

Tack för ett härligt år! Hoppas att du fortsätter så länge du orkar. Jag skulle säga att det här är i särklass det bästa stället för Krunegård-fans att få tag på nyheter. Att du blandar in egna tankar och upplevelser gör bara att sidan som helhet bli mer intressant. Det adderar en kontext som gör det roligare att läsa inläggen än om det enbart skulle vara typ datum för släpp, spelningar och signeringar.

I övrigt så var den där intervjun från Musikens Makt riktigt dålig. Nu verkade väl inte Krunegård själv jättepeppad på att sitta i den där soffan, men hon som ställde frågorna var verkligen en katastrof till intervjuare. Borde inte vara supersvårt att lära sig ställa givande och vettiga frågor till den man intervjuar. Att först och främst läsa på innan om personen i fråga skulle nog inte skada. Pinsamheten efter "Vad är det för Markus vi ser ikväll"-frågan gick nog att ta på i lokalen, Krunegård såg måttligt road ut där.

Någon som kan höra vad snubben i slutet frågar när Krunegård svarar att det inte angår honom?

Ledsen att jag kapade kommentarsfältet för ett sidospår. Hur som helst. Kör hårt nu så hoppas jag att det fortsätter dyka upp nya härliga inlägg framöver. Lycka till!

2012-08-24 / 07:45:53
URL: http://hhhets.blogspot.com/
Skrivet av: Mattias

Har ni förresten märkt att Det är ett idogt jobb videon är privat om man försöker spelar den från bloggen. Och på Markus youtube har den inte lagts upp. Spårlöst försvunnen.

2012-08-24 / 20:41:58
Skrivet av: Camilla Andersson

Jag håller verkligen med dom andra! blir allid lika glad när ett nytt inlägg dyker upp på bloglovin! du gör ett toppenjobb med den här bloggen :)

2012-08-24 / 22:54:16
URL: http://camillalola.blogg.se
Skrivet av: Jens

Tack så mycket för de orden H :) Alltid roligt att läsa din kommentarer...Haha nej, den intervjun var kanske inte den mest lyckade, blev nästan lite komiskt till slut. Markus är nog inte så lätt att intervjua alltid men frågorna var mer eller mindre usla denna gång. Starkt av honom att hålla god min så länge. Jag hör inte heller vad killen i publiken säger, irriterande.

Mattias/ Ja sant, såg också det för ett tags sen. Universal borde lägga upp videon på youtube igen. Men den finns iaf på Vimeo: http://vimeo.com/6230323

2012-08-25 / 20:48:46
URL: http://dagenskrune.blogg.se
Skrivet av: Jo

Instämmer. Bra bas för Krunegårdsstuffs. Man tackar!

Oh herregud, skämskudden åkte på av att se den där intervjun. Sista frågan är "hur gammal var du när du blev av med oskulden?", typ, tycker jag det låter som...

2012-08-26 / 05:25:13
Skrivet av: Mattias Stålnacke

David Giese har visst också gjort videon till High Drama. David har alltså gjort en musikvideå åt Laakso och en åt Markus med en Laakso affisch. Kul! Hur hittade du videon Jens? Man får ju inga träffar om man söker på Markus Krunegård utan endast på Idogt jobb.

2012-08-27 / 10:58:41
Skrivet av: Jens

Tack Jo! Haha ja, den var bara pinsam. Ah så klart, så var nog frågan ja :)

Mattias/ Okej det visste jag inte, riktigt softa videos båda två...Ja, alltså vimeos söktjänst är värdelös haha. Tror jag bara hade tur som hittade den.

2012-08-28 / 21:48:19
URL: http://dagenskrune.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback