Turnén som räddar hösten

Det är storm i sverige, orkaner i skåne, det har stormat i mig det senaste året
alla är rädda, men jag är glad över att slippa va ensam o rädd idag
 
Min vän i New York ville ha hjälp med en "Sandy Hurricane"-lista igår till Spotify och den första låt som jag tänkte på var "E4, E18, Väg 13". Jag tycker att den är så mysig och den passar särskilt bra i dessa tider. När jag och mitt ex i gick i ide i fjol och gömde oss för höstrusket var det refrängen ovan som satte tonen. Om man har någon att gömma sig med mot stormar och mörker, så behöver man inte vara rädd. 
Det är inte lika roligt att ta sig an hösten och vintern ensam.  I New York för två veckor sen såg jag lite framemot hösten på hemmaplan med nya jobb-utmaningar, sköna hemmakvällar och Krunegård-turnén. Det har bara gått två veckor men det mesta verkar rinna ut i sanden och jag hade glömt hur kallt det kan vara i oktober. Jobbet har blivit försenat, om det ens blir något, och hemmakvällarna är inte så sköna. Förra veckan botade jag tristessen med hårda utgångar, vilket bara ledde till bakfylla och större misär. Men jag lär göra om samma misstag denna vecka. Det finns inte så mycket annat att göra. 
Krunegårds turné finns kvar att se framemot och som jag längtar. Och en fördel med mindre (inget?) jobb är att jag kan gå på fler konserter. Jag var rädd för att behöva missa någon av spelningarna i Uppsala, Malmö eller Norrtälje, men i nuläget ser det ut att gå. 
I lördags smygstartade Krunegård sin höstturné med spelning i Oslo och där var det live-premiär för "Vi dansar bättre utan kläder" i nya versionen. Det ser inte att vara så mycket folk på plats men norrmännen är väl inte heller kända för sin musiksmak:
http://www.youtube.com/watch?v=E1QZH6ocB8s
 
Höstturnén ser ut enligt följer: 
01 Nov NORRKÖPING Skandiateatern 
02 Nov GÄVLE Konserthuset  
06 Nov ESBO Tapiolasalen  
07 Nov HELSINGFORS Apollo  
10 Nov GÖTEBORG Trädgårn 
11 Nov STOCKHOLM Cirkus   
15 Nov MELLERUD Kulturbruket på Dal  
16 Nov MALMÖ KB 
23 Nov UPPSALA Katalin
24 Nov BOLLNÄS Tuppens Danskrog   
30 Nov NORRTÄLJE Mobergs Bar 
08 Dec SÄLEN Högfjällshotellet 
 
Min första konsert blir den 11:e november men jag är lite sugen på att smygstarta på torsdag. Om någon ska till Norrköping och vill ha sällskap dit, eller har en soffa till övers i krokarna, så hojta gärna till! 
 
***
Markus var verkligen jättebra som gästredaktör på P3 förra veckan och jag har lyssnat mycket på en del av låtarna han tipsade om. Framförallt Jeffrey Lee Pierces "Love & Desperation" som är helt fantastisk. Jag tror inte att programmen går att lyssna på längre, men låtlistorna hittar ni här: http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=4067&grupp=16263
 
***
Nästa inlägg blir det Laakso-pepp. 12 DAGAR KVAR!
Kommentarer
Skrivet av: H

Jo då, det ska gå att lyssna på i efterhand också. Jag hoppas att den här länken hjälper: http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=4067&grupp=13741

Cirkus-peppen är ENORM!

2012-10-31 / 00:02:14
Skrivet av: Jens

Ah tack! Då kan jag lyssna på sista programmet, sweet.

Ja, känns smått overkligt att få se Laakso nästa vecka! 10 dagar kvar!!!

2012-11-01 / 14:23:45
URL: http://dagenskrune.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback