Mot bra tider, kanske.

 
Det är fortfarande grönt ute men visst känns det som höst i luften. Normalt brukar det få mig ur balans, att mörkret är på väg in och att värmen och ljuset kommer hålla sig borta alldeles för länge. Det brukar lösa sig ändå och förra hösten var fin, men just det där skiftet mellan sommar och höst ger mig ångest. Men i år kanske man kan ta sig an hösten på ett annat sätt, man behöver inte må dåligt bara för att. Jag ska i alla fall göra ett försök, inte börja tappa fart redan och inte vara mörk i sinnet. Det kommer bli en bra höst, det intalar jag mig i alla fall. Bara en sån sak som Laakso.
 
Läsaren H om Laaksos återförening 11 november: 
"Är det ens värt att försöka gissa hur upplägget kommer att vara? Äh, om man ska vara något realistisk så blir det väl som så att "Laakso" agerar förband till "Markus Krunegård". Sedan kommer Krunegård att ha "HETS!" som "special guest" och spela någon låt med bandet under "sitt set" som soloartist. Att det blir som PSL tror/hoppas med en ren och skär blandning av låtar från alla tre uppsättningarna känns tyvärr inte så troligt med tanke på att det skulle bli ganska osexigt med bandbyte varannan låt. 

Laakso-medlemmarna kör en renodlad Laakso-setlist som förband. Sen fortsätter Krunegård med sitt material som han spelat hela sommaren (hoppas på några överraskande val av låtar), och HETS! (med SAMTLIGA medlemmar på plats, förhoppningsvis!) hoppar in någonstans där och river av några härliga låtar. Noterbart är att konserten börjar redan 19:30. Bäddat för en cirkus 3 timmar lång projektering av Krunegårds musikaliska karriär? Hoppas! 

Det går förstås aldrig att veta riktigt säkert med Krunegård. Det ska dock väldigt mycket till för att det blir ett antiklimax. Med det här upplägget kan det väl inte bli så mycket annat än sjukt jävla grymt? Man kan spekulera länge och vilt. Men jag vet, att den som LEVER får se!"
 
Jag kan inte annat än att hålla med, jag tror på ett liknande upplägg. Och det enda som kan leda till ett antiklimax är väl ens egna alldeles för höga förväntningar. Men det är kul att ha skyhöga förväntningar, jag vill att konserten ska bli fantastiskt och ända fram tills 11 november kommer kvällen att vara fantastisk. Och förhoppningsvis kommer kvällen vara fantastisk även efteråt.
 
***
Krunegård drar igång höstturnén den 1 november i Norrköping och solokonserterna ska inte komma i skymundan av en konsertkväll. Krunegårds kommande turné kan mycket väl bli den bästa. Han har sitt bästa låtmaterial i ryggen och till skillnad från sommarspelningarna så har han mer utrymme och tid nu. Det är också något särskilt med klubbspelningar, när varenda en i publiken är där av samma anledning och tillsammans skapar en jäkla stämning. Det kommer bli några fina kvällar. För egen del blir det förhoppningsvis Malmö, Uppsala och Cirkus då.
Krunegård har för övrigt lagt till två finska datum till höstturnén, han kommer spela i Esboo den 6 november och den 7:e i Helsingfors (where the streets are wide...)

***
Nu måste jag vila huvudet lite igen. Mer Krunegård, Hets och Laakso-pepp nästa vecka.
/J
 
 
 
 
 
 
Kommentarer
Skrivet av: H

Om det är någon gång jag bör få tillåta mig själv att vara så där barnsligt uppspelt över något så är det just perioden fram till Konserten.

Du borde grotta ner dig lite mer i tänkbara låtar som kan komma att spelas, och varför du vill höra vilken låt? Sånt är kul!

Tänk när "Hets" kliver upp och spelar "Neråt Bakåt" precis efter att "Napalm på Östermalm" avslutats. Den passande övergången. Gåshud över hela bröstet när refrängen kommer. Klimax då sugproppseffekten slår till vid 2:26 och drar med oss alla i euforin. Herregud.

UPPÅT OCH FRAMÅT ÄR DET ENDA SOM FINNS!

2012-09-11 / 12:23:44
Skrivet av: Jens

Ja, folk som inte vågar ha förväntningar har inte lika roligt ;)

Ja, sant! Ska knåpa ihop en önske-setlist.

Haha ja, blir grymt att se Hets, hoppas de kommer in och bara kör över publiken. Fullt ös hela vägen. Håller också tummarna för Neråt Bakåt, så bra.

2012-09-12 / 20:22:56
URL: http://dagenskrune.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback