Sverige är för litet, livet är för kort

Krunegårds "New York" har gått på repeat de senaste dagarna, och för varje spelning blir jag mer och mer taggad på att åka iväg. Det är en helt fantastiskt låt och den kommer bli mitt soundtrack de närmaste veckorna. Varje dag när jag vaknar upp i Brooklyn ska jag köra igång "New York" samtidigt som jag peppar för ännu en dag i världens bästa land. Jag hoppas inte min kompis värdinna har något emot det, annars lär hon sig säkert älska låten efterhand.
Krunegårds musik brukar gå hem utomlands. Förra gången jag var i USA spelade jag Laakso för min brors vänner i Los Angeles. De gillade verkligen vad de hörde, även om en av dem lade till lite syrligt "Is he singing in swedish och english?". Men som sagt, de uppskattade låtarna och särskilt "Västerbron". En annan gång spelade jag "Jag är en vampyr" på ett hostel i Rio de Janeiro. Kan ju avslöja att det blev ett jäkla ös, även om jag stod för hälften av öset själv.
Så Krunegårds musik brukar få följa med även utomlands, jag klarar mig som sagt inte utan den alltför länge. Denna resa utgör inget undantag. Jag åker imorgon och är hemma igen den 18 oktober. Jag ska försöka skriva nåt inlägg "over there", annars hörs vi igen om några veckor. Sen dröjer det inte länge till höstturnén, det blir nästa stora grej att se framemot för min del och en anledning att komma hem igen.
 
Ha det bäst alla snälla läsare så hörs vi snart.
/J
Kommentarer
Skrivet av: Mattias Stålnacke

Trevlig resa! Markus har varit med i musikguiden igen. Tack Google! http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=4067&artikel=5287340

2012-10-01 / 09:46:55
Skrivet av: Jens

Tack Mattias, det var det!
Vi får höras om Uppsala-konserten snart, inte långt kvar nu :) Ska bara kolla med nya jobbet om jag kan få ledigt då.

2012-10-23 / 22:40:08
URL: http://dagenskrune.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback