Att dricka sprit tar udden av allt

Jag hade inga nyårslöften men natten till idag, runt 04, bestämde jag mig för att sluta dricka. Eller snarare ha ett uppehåll över vintern. Jag orkar inte festa mer, orka inte dricka mer. Igår hade jag knappt hämtat mig från nyårsafton men gick ut ändå. Man hittar alltid en anledning och denna gång firade jag att jag var tillbaka i Sthlm. Det var trevligt för all del, men peppen fanns inte där. Bland all trängsel och knuffande på dansgolvet blev jag matt, säkert 50 människor rörde mig under kvällen men ingen berörde mig.
Det går inte att hålla på o festa ons-fre-lör, jag är för gammal för det. Det finns ingen mening i det heller. Jag har dålig karaktär men nu får det bli ett uppehåll, eller ett försök till ett uppehåll. En paus jan-feb ska jag åtminstone klara. Jag kommer må bättre av det. 
Det är ingen stor grej, men jag hämtar ändå kraft från "Askan är den bästa jorden". Jag har lyssnat på den hela dagen. Den handlar ju framförallt om kärlek men den fungerar i många sammanhang och betyder mycket för många. "Det är först när man ger upp som det blir nått nytt". Det är dags för något nytt i mitt liv.
Askan är den bästa jorden är en fantastisk låt. 
 

Imorn blir det ett fan-tema på inlägget och lite annat smått o gott. Fan-tatueringar och ny fanblogg. Hörs då.
 
 
Kommentarer
Skrivet av: Camilla Andersson

Det är fan sjukt duktig av dig om du klarar det! Heja heja!

2013-01-03 / 18:18:58
URL: http://camillalola.blogg.se
Skrivet av: Alina

Markus har vunnit Gaffa-priset 2012 som Årets svenska soloartist!

http://gaffa.se/nyhet/67771

2013-01-03 / 18:24:56
Skrivet av: Jens

Tack för tipset Alina! :)

2013-01-04 / 14:03:04
URL: http://dagenskrune.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback